ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2016

Προστασία των κακών κριτικών στο Internet με απόφαση του αμερικανικού Κογκρέσου



Η Αμερικανική Βουλή των Αντιπροσώπων πήρε την περασμένη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου μια σημαντική απόφαση για να σταματήσει τέτοιου είδους ενέργειες από τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Η Βουλή ενέκρινε σε ψηφοφορία διά βοής τον Νόμο Περί Δικαιοσύνης στην Κριτική των Καταναλωτών (Consumer Review Fairness Act). Το νομοσχέδιο θα απαγορεύει στις επιχειρήσεις να εκδίδουν τυποποιημένες συμβάσεις με τους πελάτες τους, απαγορεύοντάς τους τα υποτιμητικά σχόλια, συμπεριλαμβανομένων όποιων δημοσιεύσεων οι επιχειρήσεις μπορεί να θεωρούν ότι περιλαμβάνουν δυσφημιστικές φωτογραφίες.

Το νομοσχέδιο της Βουλής θα πρέπει να εξεταστεί συγκριτικά με ένα προηγούμενο, παρόμοιο, από τη Γερουσία των ΗΠΑ, πριν αποσταλεί στον Πρόεδρο των ΗΠΑ Barak Obama για την οριστική υπογραφή του.
Τα τελευταία χρόνια, οι επιχειρήσεις ολοένα και περισσότερο προσφεύγουν σε τέτοιες συμβάσεις, αν και αυτές οι πρακτικές δεν είναι ο κανόνας, όταν π.χ. ένας επισκέπτης διαμένει σε ξενοδοχείο.

Ο Stephen Kaufer, διευθύνων σύμβουλος του TripAdvisor, που υποστηρίζει την υιοθέτηση του νομοσχεδίου, έγραψε και ο ίδιος για ένα καναδικό ξενοδοχείο, το οποίο χρέωσε 3.000 δολ. την πιστωτική κάρτα ενός επισκέπτη του, επειδή ο τελευταίος έγραψε κακή κριτική μετά τη διαμονή του εκεί. Ο επισκέπτης -προφανώς άθελά του- είχε υπογράψει όταν έφτασε στο ξενοδοχείο, ότι συμφωνεί σε τέτοιου είδους κυρώσεις.

Σε ένα άλλο περιστατικό, μια υπηρεσία περίθαλψης κατοικίδιων ζώων στο Τέξας μήνυσε έως και 1 εκατ. δολ. ένα ζευγάρι που είχε χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες της και έγραψε αρνητική κριτική στο Yelp. Το Yelp ενημερώνει τους πελάτες του στην ιστοσελίδα του με το μήνυμα “Προειδοποίηση Καταναλωτή: Αμφίβολες νομικές απειλές”, για επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τέτοιου είδους μεθόδους.

“Η επιχείρηση αυτή ίσως προσπαθεί να κάνει κατάχρηση του νομικού συστήματος, σε μια προσπάθεια να καταπνίξει την ελευθερία του λόγου, συμπεριλαμβανομένης της έκδοσης αμφισβητήσιμων νομικών απειλών εναντίον όσων γράφουν κριτικές” αναφέρει η ειδοποίηση στην ιστοσελίδα της Yelp. “Ως προειδοποίηση, όσοι κάνουν κριτικές για την εμπειρία τους έχουν το δικαίωμα της 1ης Τροποποίησης του Συντάγματος να εκφράσουν τις απόψεις τους στο Yelp”.
Ο Νόμος Consumer Fairness Review Act απαγορεύει στις επιχειρήσεις να υποβάλουν τυποποιημένες συμβάσεις στους πελάτες τους, που βάζουν φραγμούς στις αρνητικές κριτικές, αλλά δεν μπορεί να σταματήσει μια επιχείρηση από το να κάνει μήνυση για συκοφαντική δυσφήμιση, για παράδειγμα.

Ενώ όσοι γράφουν κριτικές συχνά μπορούν να βρεθούν σε άσχημη κατάσταση, οι εκδότες των αξιολογήσεων αυτών, όπως είναι το TripAdvisor και το Yelp προστατεύονται ευρέως από μηνύσεις λόγω κριτικών, από τον Νόμο U.S. Communications Decency Act του 1996.


Source:traveldailynews.gr/