Το αμερικανικό Υπουργείο Μεταφορών (DOT) απέρριψε την χορήγηση άδειας ξένου αερομεταφορέα για την θυγατρική της Norwegian, τη Norwegian UK (NUK), που έχει βάση στη Βρετανία. Οι εκπρόσωποι του DoT δήλωσαν ότι χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να εξετάσουν την αίτηση που θα μπορούσε να επιτρέψει στην NUK να εκτελεί πτήσεις μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της Ευρώπης.
Ενώ η αίτηση για την άδεια της NUK παραμένει σε εκκρεμότητα, η ίδια η αεροπορική εταιρεία έχει υποστηριχθεί από τη βρετανική κυβέρνηση και παραμένει πεπεισμένη ότι θα λάβει τελικά την άδεια. Ένας Νορβηγός εκπρόσωπος είπε: «Η Norwegian UK είναι μια αναγνωρισμένη βρετανική αεροπορική εταιρεία, με μια μεγάλη βάση στο Ηνωμένο Βασίλειο και την υποστήριξη της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου. Δεδομένου ότι η Norwegian UK έχει σαφές και νόμιμο δικαίωμα για απόκτηση άδειας λειτουργίας ξένου αερομεταφορέα, μπορούμε συνεπώς να παραμείνουμε βέβαιοι ότι θα λάβουμε την τελική έγκριση ».
Η βρετανική κυβέρνηση έχει εκφράσει την ισχυρή υποστήριξη της για την Norwegian UK και έχει δηλώσει ότι « η αίτηση της NUK συμμορφώνεται με όλα τα προαπαιτούμενα του DOT [...] καλούμε το Υπουργείο Μεταφορών να εκπληρώσει πλήρως τις διεθνείς υποχρεώσεις των ΗΠΑ και να χορηγήσει άδεια στην NUK να λειτουργήσει άμεσα ".
Επιπλέον, το υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ επιβεβαίωσε ότι η χορήγηση της άδειας στην Norwegian UK είναι προς το συμφέρον της εξωτερικής πολιτικής των Ηνωμένων Πολιτειών.
Η Norwegian είναι τώρα ο τρίτος μεγαλύτερος αεροπορικός όμιλος στο αεροδρόμιο Gatwick του Λονδίνου, που πραγματοποιεί οκτώ δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων και περισσότερα από 40 ευρωπαϊκά δρομολόγια. Οι πτήσεις της Norwegian προς τις ΗΠΑ που λειτουργούν σήμερα ,καλύπτονται ρυθμιστικά από το Πιστοποιητικό Αερομεταφορέα Norwegian Air Shuttle Air Operator Certificate , το οποίο επιτρέπει στην εταιρεία να εκτελεί πτήσεις μεταξύ των ΗΠΑ και της Ευρώπης.
Η έγκριση της άδειας της Norwegian UK από τις ΗΠΑ , θα επιτρέψει στην αεροπορική εταιρεία να χρησιμοποιεί πιο αποτελεσματικά το στόλο αεροσκαφών της μεγάλων αποστάσεων και να αποκτήσει μια ομοιογενή λειτουργία, που θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, τη χρήση ίδιων αεροσκαφών στις ΗΠΑ και στις άλλες διαδρομές μεγάλων αποστάσεων σε προορισμούς, όπως η Ασία, η Νότια Αφρική και η Νότια Αμερική.
Source: Aerotime/aviationnews.gr