ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Παρασκευή 19 Ιουνίου 2015

Προτάσεις του Μ. Κόνσολα (ΝΔ) για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στο 3ο Διεθνές Συνέδριο για την Περιφερειακή Ανάπτυξη


Στις νέες προκλήσεις για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας και του θαλάσσιου τουρισμού, αναφέρθηκε ο Επικεφαλής του Τομέα Τουρισμού της Ν.Δ. και βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, κατά την ομιλία του στο 3ο Διεθνές Συνέδριο για την Περιφερειακή Ανάπτυξη που διοργανώθηκε στην Πάτρα.

Ο κ. Κόνσολας χαρακτήρισε την ανάπτυξη της κρουαζιέρας αναπόσπαστο τμήμα του τουριστικού μας προϊόντος και επισήμανε ότι η χώρα μας δεν επωφελήθηκε, όσο θα έπρεπε, από την άνοδο που σημείωσε η αγορά της κρουαζιέρας στην Ευρώπη.

Αναφερόμενος στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η κρουαζιέρα, ο κ. Κόνσολας τόνισε:

“Το πρώτο και κύριο είναι η έλλειψη λιμενικών υποδομών. Είναι χαρακτηριστικό ότι έχουν μειωθεί οι επενδύσεις στα λιμάνια σε ό,τι αφορά στις υποδομές ελλιμενισμού των κρουαζιεροπλοίων. Εδώ και 15 χρόνια οι εταιρείες κρουαζιέρας κατασκευάζουν μεγάλα πλοία, χωρητικότητας έως και τεσσάρων χιλιάδων επιβατών. Πόσα αλήθεια ελληνικά λιμάνια έχουν τη δυνατότητα να φιλοξενήσουν ή διαθέτουν εγκαταστάσεις ελλιμενισμού για αυτά τα τεράστια σε μέγεθος πλοία; Τι εννοούμε με τον όρο λιμενικές υποδομές για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας; Εννοούμε:


  • Θέσεις παραβολής και αγκυροβολίων
  • Υποδομές πλοήγησης και ρυμούλκησης
  • Υπηρεσίες Ασφαλείας και Διαδικασίες ελέγχου
  • Υπηρεσίες προς τους επιβάτες με εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης, γραφεία ή info-tubes που θα παρέχουν πληροφορίες, ΑΤΜ,εξυπηρέτηση των ατόμων με ειδικές ανάγκες κ.ο.κ.
  • Παροχές, αλλά και δυνατότητα ανεφοδιασμού για τα κρουαζιερόπλοια.

Σε ποιο βαθμό είναι ολοκληρωμένες και πλήρεις αυτές οι υποδομές στα λιμάνια μας; Ένας δεύτερος παράγοντας που λειτουργεί ανασχετικά στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας είναι η περιορισμένη αεροπορική σύνδεση της χώρας μας με χώρες που αποτελούν μεγάλες αγορές για την κρουαζιέρα. Αναφέρομαι στις Ηνωμένες Πολιτείες και στην Κίνα”
Ο κ. Κόνσολας τόνισε ότι η ανάπτυξη της κρουαζιέρας είναι μια σύνθετη υπόθεση, αφού δε συνδέεται μόνο με τις λιμενικές υποδομές, αλλά και με τα Δίκτυα Μεταφορών και ιδιαίτερα με τις αεροπορικές μεταφορές για μπορέσουν τα ελληνικά λιμάνια να επιλεγούν και να προτιμηθούν ως home ports. Επισήμανε ότι για να καταστεί ελκυστικό ένα λιμάνι προκειμένου να επιλεγεί ως home port, χρειάζεται και ένα πλέγμα υπηρεσιών, όπως είναι οι υποδομές και η παροχή δυνατότητας στα κρουαζιερόπλοια για επισκευές.

Ο επικεφαλής του Τομέα Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας κατέθεσε, επίσης, συγκεκριμένες προτάσεις για την ανάπτυξης της κρουαζιέρας όπως:

  • Τη μεταφορά όλων των αρμοδιοτήτων που σχετίζονται με την κρουαζιέρα στο Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης και εκεί να βρίσκονται οι σύνδεσμοι από άλλα Υπουργεία, όπως το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης, το Υπουργείο Οικονομικών και άλλα, προκειμένου να γίνονται οι διευθετήσεις.
  • Την αλλαγή του κανονιστικού πλαισίου λειτουργίας της κρουαζιέρας. Χρειάζεται ταχύτητα στον έλεγχο των διαβατηρίων από τις κατά τόπους υπηρεσίες και αυτό αφορά στο σύνολο του θαλάσσιου τουρισμού και όχι μόνο την κρουαζιέρα. Δεν μπορεί να γίνεται ο έλεγχος από ένα αστυνομικό τμήμα και από 1 ή 2 αστυνομικούς. Χρειάζεται επαρκές προσωπικό, ηλεκτρονικές υποδομές και ταχύτητα εξυπηρέτησης. Μία εταιρεία που θα διαπιστώσει συνθήκες καθυστερήσεων και ταλαιπωρίας στο συγκεκριμένο κομμάτι, δεν θα συμπεριλάβει ξανά το λιμάνι αυτό στους προορισμούς της.
  • Την αλλαγή φιλοσοφίας και σχεδιασμού για τους χρόνους προσέγγισης των κρουαζιερόπλοιων, που πολλές φορές συμπίπτουν, όχι μόνο ως προς την εποχή, αλλά και ως προς την ημέρα και την ώρα. Όταν υπάρχει πυκνότητα επισκέψεων στον ίδιο χρόνο, είναι δεδομένο ότι παρατηρούνται προβλήματα αφού κάθε λιμάνι αλλά και κάθε νησί έχουν μια περιορισμένη φέρουσα ικανότητα.

Και ο κ. Κόνσολας κατέληξε:
“Χρειάζεται, λοιπόν, μια χρονική αποκλιμάκωση, σε συνεργασία με τις εταιρείες και την παροχή ανάλογων κινήτρων. Αυτή η αποκλιμάκωση, πέρα από τη βελτίωση της εικόνας και του δείκτη ικανοποίησης των επισκεπτών, θα οδηγήσει και στην επιμήκυνση της περιόδου της κρουαζιέρας.


  • Την αλλαγή νοοτροπίας και υποδείγματος συμπεριφοράς από το ίδιο το Ελληνικό Κράτος. Δεν μπορούμε να έχουμε απαιτήσεις  για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, η οποία θα φέρει επισκέπτες, ενώ τα μαγαζιά θα είναι κλειστά και δεν θα μπορούν να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους, ή, ακόμη χειρότερα, θα βρουν κλειστούς τους αρχαιολογικούς χώρους λόγω παρέλευσης ωραρίου.
  • Την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς μας, αφού δεν μπορούμε να είμαστε μη ανταγωνιστικοί σε σχέση με τις άλλες χώρες της Μεσογείου που στοχεύουν και αυτές στην κατάκτηση ενός μεγάλου μεριδίου από την κρουαζιέρα. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούμε να είμαστε πιο ακριβοί αναφορικά με τα λιμενικά τέλη και τις υπηρεσίες.
  • Την ενίσχυση της ελληνικής κρουαζιέρας με την αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης των στελεχών και του ξενοδοχειακού προσωπικού των πλοίων, αλλά και τη δυνατότητα που θα πρέπει να έχει η ελληνική κρουαζιέρα να εντάσσεται σε προγράμματα και επενδυτικούς νόμους για την αναβάθμιση του ξενοδοχειακού εξοπλισμού στα πλοία”.