ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 9 Μαΐου 2015

Συνεχίζεται η εικαστική «σύνδεση» του αεροδρομίου της Αθήνας με την Art-Athina


Μετά την πρώτη έκθεση «H Αθήνα του χθες, σήμερα», «Οι τοίχοι της Αθήνας και η Τύχη τους»καταπιάνονται με την τέχνη του δρόμου, τα graffiti, τη μνημειώδη καταγραφή του απαγορευμένου και του εφήμερου, για την τέχνη εκτός των κατεστημένων θεσμών. Τα graffiti είναι μια τέχνη ανώνυμη, αλλά όχι χωρίς συγκεκριμένους δημιουργούς, που συχνά αμφισβητούνται, αλλά σίγουρα έχουν καταγεγραμμένη ιστορική πορεία. Πρωτοπόρος απολογητής των τοίχων της Αθήνας και της καθημερινής γλυκόπικρης ιστορίας τους, αλλά και πρόδρομος των street artists του σήμερα, υπήρξε ο διεθνούς φήμης εικαστικός Βλάσης Κανιάρης (1928-2011). Από το έργο του που θα βρίσκεται στην έκθεση στο αεροδρόμιο, περνάμε στους σύγχρονους γκραφιτάδες της Αθήνας, τις «ταγκιές» και στις μεγάλες αφηγηματικές συνθέσεις τους, με έργα των Μανώλη Αναστασάκου καιΑλέξανδρου Βασμουλάκη.
(Επιμέλεια Μάνος Στεφανίδης).


«Το ταξίδι: 5 Διαφορετικές οπτικές»
Εκθεσιακός χώρος «Τέχνη και Πολιτισμός» (Επίπεδο Αφίξεων)

Στο πλαίσιο του θεματικού κύκλου «Το ταξίδι», που εγκαινιάστηκε με το έργο της Jenny Marketou,«Stolen Bubbles», η νέα έκθεση στο αεροδρόμιο παρουσιάζει βίντεο-έργα 5 σύγχρονων γνωστών ελλήνων εικαστικών, με τίτλο «Το ταξίδι: 5 Διαφορετικές οπτικές».

Στο έργο της Φωτεινής Γουσέτη σχολιάζεται ένα επιθυμητό, αλλά αδύνατο ταξίδι. Κυρίαρχο χαρακτηριστικό του έργου της Λίνας Θεοδώρου «Cul-de-sac» είναι ο εγκλωβισμός του ατόμου σε ένα εγκεφαλικό αδιέξοδο, μέσα από τον ταξιδιώτη, που βρίσκεται παγιδευμένος σε έναν τόπο… άχρονο. Ο Άγγελος Σπάρταληςπαρουσιάζει μια προσέγγιση 15 λεπτών ειδικά για το αεροδρόμιο, από την πρώτη ελληνική κινηματογραφική ταινία κινουμένων σχεδίων μεγάλου μήκους «Από τη Γη στη Σελήνη» κάνοντας μια χιουμοριστική, αλλά και καυστική κριτική.


Στην ίδια έκθεση και δύο έργα με έμπνευση το ίδιο το αεροδρόμιο: ο Γιάννης Γρηγοριάδης δημιούργησε το «Deus ex machina», ένα ψηφιακό κολάζ από επεξεργασμένο αρχειακό υλικό από την άφιξη προσωπικοτήτων στο αεροδρόμιο του Ελληνικού κατά τις δεκαετίες ‘60 και ’70, ενώ η Ερατώ Χατζησάββα μέσα από το επαναλαμβανόμενο μοτίβο της μεταβλητής κίνησης των πουλιών, μεταφέρει στον εκθεσιακό χώρο την ενέργεια της κινητικότητας με ιδιαίτερη ένταση.
(Επιμέλεια Άρτεμις Ποταμιάνου).