Συνεχίζεται
η καθοδική πορεία των ξενοδοχειακών τιμών στην Ελλάδα, έστω και αν το ποσοστό
της πτώσης είναι μικρό, της τάξεως του 1%. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η
χώρα με το μεγαλύτερο ποσοστό μείωσης σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα (19%)
είναι η Τσεχία, κατεξοχήν χειμερινός προορισμός. Ακολουθεί η Ουγγαρία με μείωση
της τάξεως του 10%. Αυτά είναι τα αποτελέσματα του Καταλόγου Ξενοδοχειακών
τιμών της trivago.gr (trivago Hotel Price Index (tHPI) για το μήνα Φεβρουάριο.
Οι
Αμερικανοί ταξιδιώτες δεν επιλέγουν μεσογειακούς προορισμούς
Σύμφωνα
με την έρευνα που διεξήγαγε η μηχανή αναζήτησης και σύγκρισης ξενοδοχειακών
τιμών trivago.gr οι Αμερικανοί χρήστες έχουν χάσει το ενδιαφέρον τους προς τους
μεσογειακούς προορισμούς. Πιο αναλυτικά, συγκρίνοντας τις αναζητήσεις που
προήλθαν από την Αμερική, τον Ιανουάριο του 2014 με αυτές του Ιανουαρίου του
2013 παρατηρείται δραματική μείωση. Πιο συγκεκριμένα οι αναζητήσεις τους για
ελληνικούς προορισμούς μειώθηκαν κατά 50% σε σχέση με πέρυσι, ενώ για την
Ιταλία μειώθηκαν κατά 48%. Το μεγαλύτερο ποσοστό μείωσης παρατηρείται για τις
αναζητήσεις τους για την Πορτογαλία, ποσοστό που αγγίζει το 60%, για την
Ισπανία η μείωση αγγίζει το 56% και για την Τουρκία το 50%.
Ποιοι
ψηφίζουν Ελλάδα ακόμα και το χειμώνα
Φαίνεται
πως οι Γάλλοι τον Ιανουάριο του 2014 είναι οι πιο ένθερμοι υποστηρικτές μας,
καθώς το ποσοστό αναζητήσεων τους για ελληνικούς προορισμούς αυξήθηκε κατά 80%
σε σχέση με πέρυσι. Μεγάλη αύξηση στον αριθμό των αναζητήσεων τους προς την
Ελλάδα παρουσιάζεται και από τους Γερμανούς, ποσοστό που αγγίζει το 43% σε
σχέση με τον Ιανουάριο του 2013. Αλλά και το ποσοστό των Βρετανών ταξιδιωτών,
αν και παραδοσιακά τιμούν την Ελλάδα, παρουσιάζεται ελαφρώς αυξημένο σε σχέση
με τον ίδιο μήνα πέρυσι, κατά 20%. Να σημειωθεί ότι σε σχέση με το προηγούμενο
έτος και λαμβάνοντας υπόψιν τις αναζητήσεις που προέρχονται και από τις 40
πλατφόρμες τις trivago, το ποσοστό αναζητήσεων προς την Ελλάδα αυξήθηκε κατά
14%. Αίσθηση προκαλεί ότι την ίδια στιγμή που οι ξένοι ταξιδιώτες δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης
στους ελληνικούς προορισμούς και το χειμώνα, οι Έλληνες ταξιδιώτες επιλέγουν
Βουλγαρία και Τουρκία. Το ποσοστό αναζητήσεων των Ελλήνων για τους προορισμούς
της Τουρκίας αυξήθηκε κατά 68% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και 55% για τους
προορισμούς της Τουρκίας.
Τιμές των
ελληνικών χειμερινών προορισμών
Προορισμός
|
Ιανουάριος 2014
|
Φεβρουάριος 2014
|
Ποσοστό
|
Δελφοί
|
84
|
83
|
-1%
|
Καλαμπάκα
|
64
|
61
|
-5%
|
Καλάβρυτα
|
84
|
77
|
-8%
|
Καρπενήσι
|
67
|
62
|
-7%
|
Καστοριά
|
67
|
65
|
-3%
|
Μακρινίτσα
|
64
|
60
|
-6%
|
Μέτσοβο
|
73
|
61
|
-16%
|
Μονεμβασιά
|
48
|
47
|
-2%
|
Πορταριά
|
76
|
68
|
-11%
|
Τρίκαλα Κορινθίας
|
106
|
89
|
-16%
|
Τσαγκαράδα
|
83
|
90
|
8%
|
Οι
μέσες τιμές διανυκτέρευσης δίκλινου δωματίου στους κατεξοχήν χειμερινούς
προορισμούς ακολουθούν καθοδική τροχιά, κάτι που προκαλεί αίσθηση καθώς ο
Φεβρουάριος είναι ο κατεξοχήν μήνας των χειμερινών αποδράσεων, εκτός ελαχίστων
εξαιρέσεων, όπως η Τσαγκαράδα Πηλίου που παρουσιάζει αύξηση ξενοδοχειακών τιμών
ανά διανυκτέρευσης της τάξεως του 8%. Η μεγαλύτερη μείωση ξενοδοχειακών τιμών
παρουσιάζεται στο Μέτσοβο και στα Τρίκαλα Κορινθίας, όπου σε σχέση με τον
προηγούμενο μήνα οι μέσες ξενοδοχειακές τιμές πέφτουν κατά 16%.
Οι
μέσες τιμές προκύπτουν από τη βάση δεδομένων της trivago έπειτα από τη σύγκριση
τιμών από περισσότερα από 200 διαφορετικά booking sites.