Στο πλαίσιο συνάντησης
με 32 εκπροσώπους από τα 15 νησιά άγονων γραμμών που καλύπτονται από την
Olympic Air, οι Διοικήσεις της AEGEAN και της Olympic Air παρουσίασαν τις
αυξημένες δυνατότητες που θα δημιουργηθούν μετά την εξαγορά της Olympic Air για
τις γραμμές δημόσιας υπηρεσίας (άγονες γραμμές). Παράλληλα, έγινε ανοιχτή
συζήτηση με τους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης, του επιμελητηρίου και
των φορέων των νησιών για τις αεροπορικές συνδέσεις, αλλά και για τις
ιδιαιτερότητες στη λειτουργία των επιμέρους αεροδρομίων.
Συγκεκριμένα,
παρουσιάστηκε δέσμη πρωτοβουλιών για τα 15 νησιά της χώρας, τα οποία
εντάσσονται στο δίκτυο των γραμμών Δημόσιας Υπηρεσίας, που καλύπτει η Olympic
Air. Στόχος είναι τόσο η αύξηση της κίνησης με χρήση και νέων χαμηλότερων
ναύλων, αλλά και η αύξηση της συνδεσιμότητας με το εξωτερικό ώστε να δοθεί η
δυνατότητα και στα μικρότερα νησιά να συμμετάσχουν και να επωφεληθούν από την
τουριστική ανάπτυξη.
Αναλυτικότερα,
σχεδιάζονται οι ακόλουθες ενέργειες, που θα εφαρμοστούν μετά την ολοκλήρωση της
συναλλαγής, η οποία αναμένεται στις
αμέσως επόμενες ημέρες.
· Δημιουργία και δεύτερου χαμηλότερου
ναύλου ύψους €39 για τα 12 νησιά άγονης γραμμής με απευθείας σύνδεση με την
Αθήνα. Υπενθυμίζεται ότι μέχρι σήμερα διατίθεται ένας ναύλος ανά προορισμό στις
γραμμές Δημόσιας Υπηρεσίας, ο οποίος έχει προσδιορισθεί (ως ανώτατος) από την
ΥΠΑ και κυμαίνεται από €56 – €92 ανά
μονή διαδρομή ανάλογα με τον προορισμό. O νέος δεύτερος ναύλος θα ισχύει με
σημαντικό διάστημα προαγοράς και για αριθμό θέσεων ανά πτήση που θα
αυξομειώνεται εποχικά. O ναύλος δεν περιλαμβάνει φόρους αεροδρομίων.
· Προσφορά για τις συνδέσεις νησιών
άγονης γραμμής με το εξωτερικό με πτήσεις της AEGEAN ή της Olympic Air χωρίς
χρέωση (€0 ναύλος, πλέον φόρων) για το εσωτερικό σκέλος τους μήνες Νοέμβριο-
Μάρτιο και με χρέωση μόλις €20 ανά σκέλος (πλέον φόρων αεροδρομίων) για το
διάστημα Απριλίου – Οκτωβρίου. Η δυνατότητα αυτή θα ισχύει για επιβάτες που
ταξιδεύουν την ίδια ημέρα από εξωτερικό προς άγονες γραμμές (ή αντίστροφα) και
εκτελούν και τα δύο σκέλη με πτήσεις της AEGEAN ή της Olympic air. To όφελος
από αυτή τη νέα πολιτική για έναν επιβάτη που πηγαίνει π.χ. Παρίσι- Αθήνα –
Κάρπαθο μετ’ επιστροφής και κάνει όλο το ταξίδι με τις δύο εταιρείες θα είναι
της τάξεως των €100-140.
HotelsCombined.com
· Αύξηση χωρητικότητας θέσεων για τους μήνες
Ιούλιο-Σεπτέμβριο σε 7 από τους προορισμούς άγονων γραμμών, όπου είναι εφικτό
επιχειρησιακά/ εμπορικά (Νάξος, Αστυπάλαια, Ικαρία, Ζάκυνθος, Σκιάθος,
Κάρπαθος, Κύθηρα). Η αύξηση αυτή, που
αποτελεί πρωτοβουλία της εταιρείας και δεν επιφέρει κανένα επιπλέον κόστος
(επιδότησης) για το κράτος, θα πραγματοποιηθεί πέραν των ελάχιστων
προσδιοριζόμενων από την σύμβαση με την ΥΠΑ, για τους μήνες Ιούλιο – Σεπτέμβριο
κατά 15-35% ανάλογα με το νησί μέσω χρήσης μεγαλύτερων αεροσκαφών, όπου αυτό
είναι δυνατό. .
Η εφαρμογή της νέας
τιμολογιακής πολιτικής εκτιμάται ότι θα ισχύσει από την 1.12.2013.
Με τα μέτρα αυτά οι προοπτικές
των νησιών από την αεροπορική τους κάλυψη βελτιώνονται σημαντικά. Ο
Αντιπρόεδρος της AEGEAN κ. Ευτύχιος Βασιλάκης δήλωσε: «Επιλέξαμε πριν ακόμη
ολοκληρωθεί η εξαγορά της Olympic Air, να ενημερώσουμε τα μικρά νησιά, τις
άγονες γραμμές που εξυπηρετεί η Olympic Air, αλλά και να ακούσουμε τους δικούς
τους προβληματισμούς. Πρόκειται για μια ιδιαίτερη ομάδα νησιών, με αυξημένες
ανάγκες και επιχειρησιακές δυσκολίες, αλλά και πολύ μεγάλες προοπτικές.
Πιστεύω, ότι με την νέα τιμολογιακή πολιτική τόσο για το εσωτερικό όσο και
ακόμη πιο σημαντικά για την διασύνδεση με το δίκτυο εξωτερικού της AEGEAN, η
αύξηση της κίνησης θα είναι σημαντική.
Στόχος είναι και τα νησιά των άγονων γραμμών να συμμετάσχουν στην
τουριστική ανάπτυξη, που έχει ανάγκη όλη η χώρα και ακόμη περισσότερο οι
μικρότεροι προορισμοί. Ευχαριστώ τους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης και
των φορέων, που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκλησή
μας αλλά και για τη γόνιμη συζήτηση που είχαμε μαζί τους ”.