ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 2 Μαρτίου 2013

«Απλοποίηση και εκσυγχρονισμός νηολόγησης πλοίων στην ελληνική σημαία»


Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης σε ομιλία του
είπε σχετικά για την «Απλοποίηση και τον εκσυγχρονισμός και τη νηολόγηση πλοίων στην ελληνική σημαία»
Με το Σχέδιο Νόμου που καταθέτουμε την επόμενη εβδομάδα στη Βουλή και με το Προεδρικό Διάταγμα που θα ακολουθήσει, αποκαθιστούμε την ενότητα του Υπουργείου και εκλογικεύουμε τη δομική του οργάνωση, καλύπτοντας την υστέρηση και ενισχύοντας τις προϋποθέσεις για να πετύχουμε τους κοινούς μας στόχους.

Παράλληλα, παρεμβαίνουμε βελτιωτικά σε πολλά και σημαντικά ζητήματα για το λεγόμενο
 ναυτιλιακό πλέγμα: από τη ναυτική εκπαίδευση και εργασία ή την κωδικοποίηση και αναμόρφωση του Κώδικα Δημόσιου και Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου, μέχρι και τη ναυπηγοεπισκευή. Θα 
αναφέρω μια συγκεκριμένη απλούστευση: Για τη χορήγηση άδειας εγκατάστασης αλλοδαπής εταιρίας, διαχωρίζουμε τις αμιγώς διοικητικές αρμοδιότητες από εκείνες που έχουν και οικονομικό αντικείμενο, προκειμένου να διεκπεραιώνονται άμεσα μόνο από τον Υπουργό Ναυτιλίας.

Ασφαλώς και αυτά δεν είναι αρκετά. Χρειαζόμαστε ένα Εθνικό Σχέδιο που να αξιοποιεί τις
 τεράστιες δυνατότητες όλου του ναυτιλιακού πλέγματος αλλά και να δεσμεύει τις κυβερνήσεις, διασφαλίζοντας συνέχεια στις πολιτικές τους. Με δυο λόγια, ένα master plan μέσω του οποίου 
θα ενισχυθούν ακόμα περισσότερο οι δεσμοί της ναυτιλίας με την εγχώρια οικονομία, εστιάζοντας στην προστιθέμενη αξία της ναυτιλίας και σε οικονομικές δράσεις ξηράς, για την καταπολέμηση της γάγγραινας της ανεργίας που κατατρώει τον κοινωνικό μας ιστό. Γι’ αυτό, στον νέο οργανισμό του Υπουργείου θα υπάρχει μια διακριτή οργανωτική δομή με αυτόν ακριβώς το ρόλο.
Η περαιτέρω προσέλκυση πλοίων στην ελληνική σημαία αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη και επέκταση του ναυτιλιακού μας πλέγματος. Θα αναφέρω ένα στοιχείο. Στις αρχές της δεκαετίας του ΄90, 8 στα 10 πλοία ελληνικών συμφερόντων έφεραν την Ελληνική σημαία. Σήμερα,
στα 4 πλοία ελληνικών συμφερόντων, μόνο το 1 φέρει τη σημαία μας.

Τη σχέση αυτή θέλουμε να αντιστρέψουμε, με μέτρα υποστήριξης
της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας, όπως η κατάργηση
γραφειοκρατικών και χρονοβόρων διαδικασιών, που, με τις σύγχρονες
συνθήκες ανταγωνισμού, δεν είναι φιλικές προς τη ναυτιλιακή
επιχειρηματικότητα.

Με το Σχέδιο Νόμου που καταθέτουμε την επόμενη εβδομάδα στη Βουλή και
με το Προεδρικό Διάταγμα που θα ακολουθήσει, αποκαθιστούμε την ενότητα
του Υπουργείου και εκλογικεύουμε τη δομική του οργάνωση, καλύπτοντας
την υστέρηση και ενισχύοντας τις προϋποθέσεις για να πετύχουμε
τους κοινούς μας στόχους.

Παράλληλα, παρεμβαίνουμε βελτιωτικά σε πολλά και σημαντικά ζητήματα
για το λεγόμενο ναυτιλιακό πλέγμα: από τη ναυτική εκπαίδευση και εργασία
ή την κωδικοποίηση και αναμόρφωση του Κώδικα Δημόσιου και Ιδιωτικού
Ναυτικού Δικαίου, μέχρι και τη ναυπηγοεπισκευή. Θα αναφέρω
μια συγκεκριμένη απλούστευση: Για τη χορήγηση άδειας εγκατάστασης
αλλοδαπής εταιρίας, διαχωρίζουμε τις αμιγώς διοικητικές αρμοδιότητες
από εκείνες που έχουν και οικονομικό αντικείμενο, προκειμένου
να διεκπεραιώνονται άμεσα μόνο από τον Υπουργό Ναυτιλίας.

Ασφαλώς και αυτά δεν είναι αρκετά. Χρειαζόμαστε ένα Εθνικό Σχέδιο που
να αξιοποιεί τις τεράστιες δυνατότητες όλου του ναυτιλιακού πλέγματος
αλλά και να δεσμεύει τις κυβερνήσεις, διασφαλίζοντας συνέχεια στις πολιτικές

τους. Με δυο λόγια, ένα master plan μέσω του οποίου θα ενισχυθούν ακόμα
περισσότερο οι δεσμοί της ναυτιλίας με την εγχώρια οικονομία, εστιάζοντας
στην προστιθέμενη αξία της ναυτιλίας και σε οικονομικές δράσεις ξηράς, για
την καταπολέμηση της γάγγραινας της ανεργίας που κατατρώει τον
κοινωνικό
μας ιστό. Γι’ αυτό, στον νέο οργανισμό του Υπουργείου θα υπάρχει
μια διακριτή οργανωτική δομή με αυτόν ακριβώς το ρόλο.

Η περαιτέρω προσέλκυση πλοίων στην ελληνική σημαία αποτελεί βασική
προϋπόθεση για την ανάπτυξη και επέκταση του ναυτιλιακού μας πλέγματος.
Θα αναφέρω ένα στοιχείο. Στις αρχές της δεκαετίας του ΄90, 8 στα 10 πλοία
ελληνικών συμφερόντων έφεραν την Ελληνική σημαία. Σήμερα,στα 4 πλοία
ελληνικών συμφερόντων, μόνο το 1 φέρει τη σημαία μας.

Τη σχέση αυτή θέλουμε να αντιστρέψουμε, με μέτρα υποστήριξης
της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας, όπως η κατάργηση
γραφειοκρατικών και χρονοβόρων διαδικασιών, που, με τις σύγχρονες
συνθήκες ανταγωνισμού, δεν είναι φιλικές προς τη ναυτιλιακή
επιχειρηματικότητα.

Με πολύ συγκεκριμένες ενέργειες κόψαμε τα δεσμά της γραφειοκρατίας.

Συνοπτικά:

  • Απλοποιήσαμε και τυποποιήσαμε όλες τις διαδικασίες για την έκδοση
    της εγκριτικής πράξης νηολόγησης.

  • Μειώσαμε κατά 80% περίπου τις απαιτούμενες υπογραφές στα συναρμόδια
    Υπουργεία Ναυτιλίας, Οικονομικών και Ανάπτυξης για την έγκριση
    της επένδυσης.

  • Μειώσαμε το χρόνο από αρκετούς μήνες σε λίγες μόλις ημέρες, πλέον
    του χρόνου δημοσίευσης του σχετικού ΦΕΚ.

Θα ήθελα στο σημείο αυτό να ευχαριστήσω τους αρμόδιους Υπουργούς
κκ Στουρνάρα και Χατζηδάκη για την ουσιαστική συμβολή τους.

  • Παράλληλα, δημιουργήσαμε στο Υπουργείο Ναυτιλίας μιανέα
    «υπηρεσία μιας στάσης». Η υπηρεσία αυτή, θα αποτελεί το ένα και
    μοναδικό σημείο γιατην υποδοχή των αιτήσεων νηολόγησης,
    την εσωτερική παρακολούθησηκαι διεκπεραίωσή τους καθώς και για
    την παροχή εξυπηρέτησης και πληροφόρησης σε πραγματικό χρόνο.

Και αυτά, άμεσα, από σήμερα. Με την πλήρη ανάπτυξη ηλεκτρονικών
υπηρεσιών που ήδη προετοιμάζουμε, η διεκπεραίωση των αιτήσεων -
από την υποβολή τους μέχρι την έκδοση του εγγράφου εθνικότητας του πλοίου
    θα γίνεται ηλεκτρονικά και οι χρόνοι θα ελαχιστοποιηθούν περαιτέρω.
    Ως πρώτο βήμα,από τις 15 Μαρτίου, τίθεται σε λειτουργία η υπηρεσία
    ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης νηολόγησης.