ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2012

Απάντηση του Υπουργείου Τουρισμού για το περιβόητο flashmob στον Τάμεση



Για την ενίσχυση της εικόνας της Ελλάδας στο εξωτερικό, απαιτείται η προσέγγιση διαφορετικών κοινών στόχων, με τη γλώσσα και με τον τρόπο που αντιλαμβάνονται τα κοινά αυτά την επικοινωνία. Επίσης, είναι επιβεβλημένη η χρήση της νέας τεχνολογίας και η αξιοποίηση των νέων μέσων δεδομένου ότι μεγάλο μέρος του πληθυσμού του παγκόσμιου χωριού, ενημερώνεται μόνο μέσα από το διαδίκτυο και τις εικόνες που αυτό αναμεταδίδει. Το flashmob, είναι μία συνήθης πρακτική που εξυπηρετεί επικοινωνιακούς σκοπούς. Παραδείγματα πολλά στο youtube, που έχουν τύχει πολλών εκατομμυρίων views. Τόσο από χώρες όσο και από εταιρείες. Είτε για προϊόντα και υπηρεσίες, είτε για προορισμούς. Το εν λόγω flashmob, κατάφερε 176.000 views μόλις σε 3 ημέρες.
Αυτή είναι η θέση του Υπουργείου Τουρισμού, ύστερα από τις ενστάσεις και αντιρρήσεις που δέχθηκε για το flashmob βίντεο, στα πλαίσια προώθησης της εικόνας της χώρας μας στο εξωτερικό.
Σύμφωνα με το υπουργείο, “κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού (WTM), η οποία πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο από 5-8/11/12, ανακοινώθηκε από την Πολιτική Ηγεσία του Τουρισμού, η επικοινωνία για την αγορά της Βρετανίας, για το έτος 2013 και έτυχε ευρείας αποδοχής. Ο ΕΟΤ συμμετείχε στην έκθεση δυναμικά με ένα από τα καλύτερα περίπτερα, ενώ στο πρόγραμμα προβολής της χώρας, εντάχθηκαν εκδηλώσεις, καθώς και συναντήσεις με σημαντικούς παράγοντες της τουριστικής αγοράς της Βρετανίας, αλλά και άλλων βασικών αγορών για την Ελλάδα. Όπως άλλωστε έγινε σαφές κατά την επικοινωνία με τους επιχειρηματίες και τα ΜΜΕ της Βρετανίας, η παρουσίαση των αρχών της επικοινωνιακής στρατηγικής του ελληνικού τουρισμού, σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί καμπάνια ή μέρος καμπάνιας. 
Οι εφαρμογές της επικοινωνιακής στρατηγικής, προσαρμόζονται, στοχευμένες  ανά αγορά σε συνδυασμό με τις διαθέσιμες πιστώσεις και τα μέσα επικοινωνίας που θα επιλεγούν σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία.
Με το ίδιο σκεπτικό και σύμφωνα με τις πρακτικές της σύγχρονης επικοινωνίας, (που είναι ιδιαιτέρως δημοφιλής σε νεανικά και δυναμικά κοινά σε όλο τον κόσμο και διαχέει εικόνες και ήχους ως επικοινωνία στο διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης), προγραμματίσθηκε παράλληλη υπαίθρια εκδήλωση με συμμετοχή νέων χορευτών και κοινού προκειμένου να παραχθεί μικρής διάρκειας video ως υλικό για viral campaign.  
Το υλικό αυτό, ΔΕΝ αποτελεί μέρος διαφημιστικής καμπάνιας ΟΥΤΕ διαφημιστικό σποτ για τη διεθνή τουριστική αγορά, αλλά ένα μεμονωμένο οπτικοποιημένο  μήνυμα που ήδη κάνει το γύρο του κόσμου με 176.000 και πλέον προβολές. Ένα άλλο σημείο για το οποίο έγινε συστηματική προσπάθεια σύγχυσης είναι το κόστος της δράσης αυτής, δεδομένου ότι οι επιτιθέμενοι παραπληροφορούντες διαβάζουν τις αποφάσεις με τον τρόπο που αυτοί επιλέγουν. 
Παρ‘όλα αυτά, η χρήση αυτής της νέας τεχνοτροπίας για την αποστολή μίας νεανικής πρόσκλησης στους Βρετανούς να επισκεφθούν την Ελλάδα, προκάλεσε το ενδιαφέρον ορισμένων ακραίων κύκλων, οι οποίοι με  τις αστοιχείωτες διαμαρτυρίες και υβριστικούς χαρακτηρισμούς παραπληροφορούν,  με στόχο τη δημιουργία εντυπώσεων. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη συντριπτική πλειοψηφία, οι κύκλοι αυτοί, ‘θέλουν’ να αγνοούν ότι πρόκειται για ένα flashmob (μουσικοχορευτική δράση με τη συμμετοχή του παρευρισκομένου κοινού), και ‘θέλουν’ να αγνοούν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της τάσης αυτής. Με έντονα και υβριστικά σχόλια δε, προσπαθούν να στοιχειοθετήσουν την παράδοξη άποψη ότι κάτι που προβάλλει τη χώρα είναι ανθελληνικό!!!
Για την ενίσχυση της εικόνας της Ελλάδας στο εξωτερικό, απαιτείται η προσέγγιση διαφορετικών κοινών στόχων, με τη γλώσσα και με τον τρόπο που αντιλαμβάνονται τα κοινά αυτά την επικοινωνία. Επίσης, είναι επιβεβλημένη η χρήση της νέας τεχνολογίας και η αξιοποίηση των νέων μέσων δεδομένου ότι μεγάλο μέρος του πληθυσμού του παγκόσμιου χωριού, ενημερώνεται μόνο μέσα από το διαδίκτυο και τις εικόνες που αυτό αναμεταδίδει.
Το flashmob, είναι μία συνήθης πρακτική που εξυπηρετεί επικοινωνιακούς σκοπούς. Παραδείγματα πολλά στο youtube, που έχουν τύχει πολλών εκατομμυρίων views. Τόσο από χώρες όσο και από εταιρείες. Είτε για προϊόντα και υπηρεσίες, είτε για προορισμούς. Το εν λόγω flashmob, κατάφερε 176.000 views, μόλις σε 3 ημέρες.
Ενδεχομένως αυτή η προσπάθεια να εξοργίζει ορισμένους κύκλους που εμμένουν στις παραδοσιακές μεθόδους, στις διαφημιστικές εκστρατείες υψηλών προϋπολογισμών και στην εσωστρέφεια. Ο ΕΟΤ καινοτομεί, παράγει νέες ιδέες και δουλεύει μεθοδικά για να αλλάξει την εικόνα της χώρας μας στο εξωτερικό. Οι 176.000 και πλέον φίλοι μας που είδαν το video αυτό, συμφωνούν! Η επικοινωνιακή μας στρατηγική, εξελίσσεται με βήματα σίγουρα και σταθερά. Προβάλλουμε την ίδια την ΕΛΛΑΔΑ!!”

Πάντως, ύστερα από τα πρώτα αρνητικά σχόλια, το video είχε “κατέβει” από το Youtube και ακόμη και τώρα, τα σχόλια για το συγκεκριμένο βίντεο είναι απενεργοποιημένα.  Πολλοί ίσως λένε  ότι η όλη παρουσίαση είναι κιτς και προκλήθηκαν έντονες αντιδράσεις και αρνητικά σχόλια.Κυκλοφόρησε και η φήμη ότι δυσαρεστημένος είναι και ο πρωθυπουργός Α. Σαμαράς.   Ιδιαίτερα σχολιάστηκε η εμφάνιση της υπουργού που φωτογραφίζει με το κινητό τηλέφωνο. Ο πρόεδρος του ΕΟΤ κ. Καραχάλιος μιλώντας από τη Γερμανία στο Εxtra channel απέδωσε την ευθύνη στο γραφείο του ΕΟΤ στη Βρετανία, λέγοντας ότι θα αποδοθούν ευθύνες. Είναι αλήθεια ότι το όλο κόστος αυτής της προβολής του ελληνικού τουρισμού (flash mob και γεύμα) έφτασε στις 75 χιλιάδες ευρώ; Σε κάθε περίπτωση όμως τα υβριστικά σχόλια περισσεύουν. Δείτε το στο σύνδεσμο (link) που ακολουθεί και τα συμπεράσματα δικά σας.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=SqEsSIvlbmU