ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2012

Όλγα Κεφαλογιάννη : Ο Τουρισμός προπομπός για την πολυπόθητη οικονομική ανάπτυξη


ο τουρισμός μπορεί να σταθεί σημαντικός αρωγός, για να αλλάξουν τα δεδομένα και να επανέλθει η ανάπτυξη. Μπορεί να αποτελέσει το μεγαλύτερο συγκριτικό πλεονέκτημα για την Ελλάδα”. Τονισε η κ. Κεφαλογιάννη στην ομιλία της στα εγκαίνια της 28η διοργάνωση της Philoxenia.
Προπομπός για την πολυπόθητη οικονομική ανάπτυξη. Είναι όμως απαραίτητο και υποχρεωτικό να οργανωθεί μέσα από ένα νέο σχεδιασμό στρατηγικής τουριστικής πολιτικής.
Η Ελλάδα είναι κάτι παραπάνω από το τουριστικό στερεότυπο που επικράτησε για πάρα πολλά χρόνια. Ήρθε η ώρα να εφαρμόσουμε νέους τρόπους επικοινωνίας του τουριστικού μας προϊόντος. Να αγωνιστούμε για να κερδίσει η χώρα μας τη θέση που της αξίζει στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη. Να γίνουμε ένας σύγχρονος, ισχυρός παγκόσμιος τουριστικός «παίκτης». Για να το πετύχουμε αυτό πρέπει να κινηθούμε βάση συγκροτημένου σχεδίου. Να στηριχθούμε στις τέσσερις βασικές αρχές που θα οδηγήσουν τον τουρισμό σε νέα τροχιά και συγκεκριμένα:
- Ενισχύοντας την επιχειρηματικότητα με διευκόλυνση των επενδύσεων.
- Αναπτύσσοντας ένα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για τον τουρισμό και τις ειδικές μορφές του.
- Διασφαλίζοντας την ποιότητα των υποδομών και των υπηρεσιών τουρισμού.
- Επενδύοντας στο ανθρώπινο δυναμικό της χώρας.
Για να πετύχουμε τους στόχους αυτούς, δρομολογούμε νομοθετικές πρωτοβουλίες και παρεμβάσεις, που αναδύθηκαν μέσα από έναν εξαντλητικό διάλογο με τους φορείς του τουρισμού τους τελευταίους μήνες. Εφαρμόζουμε βήμα, βήμα το σύνολο της πολιτικής μας, έτσι ώστε σε σύντομο χρονικό διάστημα, να έχουμε απτά και μετρήσιμα αποτελέσματα.
Η Ελλάδα είναι μια χώρα που μπορεί να προσφέρει πάρα πολλά στον παγκόσμιο τουρισμό.
Ο στόχος στην ισόρροπη σχέση τουριστών και κατοίκων, με σεβασμό στις τοπικές ιδιαιτερότητες και η βασική προτεραιότητα του Υπουργείου Τουρισμού για την τουριστική ανάπτυξη κάθε περιφέρειας.
Με τον τρόπο αυτό το Υπουργείο Τουρισμού μπορεί να επιτύχει:
- τη διασύνδεση της τουριστικής δραστηριότητας με  άλλους κλάδους της τοπικής οικονομίας.
- Την προστασία και αναζωογόνηση χωριών και παραδοσιακών οικισμών που  τείνουν να εγκαταλειφθούν.
- Την αναβίωση και επαναδραστηριοποίηση μορφών της αγροτικής και βιοτεχνικής παραγωγής που βρίσκονται σε ύφεση.
- Τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας για νέους και γυναίκες.
- Την ανάπτυξη μορφών επιχειρηματικής δραστηριότητας οικογενειακού τύπου.
- Την ανάπτυξη καινοτομικών δράσεων και πρωτοβουλιών σε τοπικό επίπεδο.
Μπορεί ακόμα να επιτύχει: 
- Τη συνειδητοποίηση ότι τα θετικά οικονομικά οφέλη από τον Τουρισμό δεν συνδέονται απαραίτητα με έργα μεγάλης κλίμακας και με μεγάλο αριθμό τουριστών.
- Την ενίσχυση των προγραμμάτων εκπαίδευσης και επιμόρφωσης του τοπικού εργατικού δυναμικού.
- Την ενίσχυση των κινήτρων για ξενοδοχειακές  επενδύσεις και εκσυγχρονισμού μικρών παραδοσιακών καταλυμάτων μέσα από το νέο αναπτυξιακό νόμο.
- Την επιδίωξη, ο ζωντανός πολιτισμός του λαού μας, όπως έχει διαμορφωθεί μέσα  από την ιστορία και τον πολιτισμό να εκφραστεί και να προσδώσει ιδιαιτερότητα και προσθετική αξία σε κάθε γωνιά της πατρίδας μας, στο τουριστικό μας προϊόν .
Αναφέρθηκε και στα προγράμματα ανάπτυξης του εναλλακτικού τουρισμού λέγοντας ότι είναι απαραίτητο να υπάρξει συντονισμός σε όλες τις προσπάθειες. Για το διαφημιστικό πρόγραμμα τόνισε ότι για πρώτη φορά μετά από χρόνια θα «τρέξει» σε όλο τον κόσμο αποτελεσματικά, χρησιμοποιώντας κάθε σύγχρονο μέσο επικοινωνίας.
Πρέπει να καταστήσουμε σαφές πως η Ελλάδα είναι μια υπογραφή κύρους και φήμης.  Ο τουρισμός είναι εδώ για να υπενθυμίσει πως ζούμε σε μια χώρα με ασύγκριτες ομορφιές, με αστείρευτη δημιουργικότητα, ιστορική και πολιτιστική παράδοση. Η υπενθύμιση αυτή αποτελεί εθνική προσπάθεια. Μια προσπάθεια που ξεπερνάει συγκυρίες, κομματικούς προσανατολισμούς, κοντόφθαλμους λαϊκισμούς.
Η Ελλάδα εκτός από τις φυσικές της ομορφιές χαρακτηρίζεται από την ιδιαιτερότητα, την υψηλή ποιότητα και μοναδικότητα της πρωτογενούς της παραγωγής. Προϊόντα όπως το μέλι, το λάδι, ο κρόκος, προϊόντα όπως η φάβα, τα τοπικά τυροκομικά προϊόντα, τα γλυκά, αποτελούν μια ειδική πρόταση που μέχρι σήμερα απευθυνόταν σε ένα πολύ μικρό ποσοστό τουριστών. Είναι στο χέρι μας να συνδυάσουμε τον τουρισμό με την πρωτογενή παραγωγή και να επηρεάσουμε εντυπωσιακά το ρυθμό ανάπτυξης της χώρας. Δεκαέξι (16) εκατομμύρια τουρίστες επισκέφτηκαν την χώρα μας φέτος, παρά την κρίση. Αν είχαμε κατορθώσει να καταναλώσουν τα θαυμάσια προϊόντα της Ελληνικής γης, θα είχαμε κάνει το πρώτο βήμα μιας μεγάλης ανατροπής. Της αναγνώρισης της ελληνικής παραγωγής εκτός συνόρων. Τα ελληνικά προϊόντα –ως προϊόντα υψηλής ποιότητας- κατέχουν ιδιαίτερη θέση στις αγορές του εξωτερικού. Η μη συστηματική όμως προβολή και προώθησή τους μέχρι τώρα, δεν έχει επιτρέψει τη συνολική τους αναγνώριση.
Επίσης αναφέρθηκε στη σημαντική δράση του ΞΕΕ με το πρόγραμμα ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΩΙΝΟ, να συνδέσει την τοπική παραγωγή με τη διατροφή των τουριστών μας. “Τα εξαιρετικής ποιότητας ελληνικά  αγροτικά προϊόντα, η μεσογειακή διατροφή, η γεωργία που παντρεύεται με τη γαστρονομία, αποτελούν για τη χώρα μας σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα που πρέπει να αναδείξουμε άμεσα. Η σύζευξη του τουριστικού προϊόντος και της ελληνικής αγροτικής παραγωγής, η καθιέρωση θεσμών που θα την ενισχύσουν, η προώθηση της τοπικής κουζίνα, μπορεί να αποφέρει σημαντικά οφέλη στις περιφερειακές οικονομίες και να δώσει νέα δυναμική στην αγροτική παραγωγή. Ήρθε η ώρα να δείξουμε στον κόσμο πως η ελληνική αγροτική παραγωγή είναι κάτι το μοναδικό. Κάτι τόσο μοναδικό, όσο και ο τουρισμός μας. Για να το πετύχουμε αυτό πρέπει να συμπράξουμε όλοι μαζί”.