ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου 2012

Εξειδικευμένο σχέδιο μάρκετινγκ, για διείσδυση στην κινεζική τουριστική αγορά


Στην πολλά υποσχόμενη κινεζική αγορά, αναφέρθηκε ο πρόεδρος τουΣυνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), κ. Ανδρέας Ανδρεάδης, κατά την ομιλία του στο 2ο Ελληνοκινεζικό Συνέδριο. “Ο συνολικός κινεζικός εξερχόμενος τουρισμός ξεπέρασε τα 70,2 εκατ. κατά το 2011 και οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο ότι θα φθάσει τα 100 εκατ. έως το 2015.”
Το 2000, από χώρες όπως Ρωσία, Πολωνία, Τσεχία και άλλες που μέχρι πρότινος αποκαλούσαμε χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, προήρχετο ένα πολύ μικρό ποσοστό του ελληνικού τουρισμού. Οι χώρες της Ασίας, όλες μαζί, δεν αποτελούσαν παρά μόνο το 1,6% του συνόλου, με τους Ιάπωνες να κυριαρχούν, έστω και με μεγέθη αφίξεων της τάξεως των 78.000.
Ο κ. Ανδρεάδης ανέφερε ότι τα τελευταία δύο χρόνια (2010 και 2011) και σύμφωνα με τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (ΠΟΤ), η Κίνα συγκαταλέγεται στις τρεις σπουδαιότερες αγορές παγκοσμίως με βάση την ταξιδιωτική δαπάνη, η οποία ανέρχεται στο ποσό των 52,2 δισ. Ευρώ για το 2011. Επιπλέον, η γενική ταξιδιωτική δαπάνη των Κινέζων ανέρχεται στα 805 Ευρώ περίπου, έναντι των 640 Ευρώ που είναι ο μέσος όρος στη χώρα μας, σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος.

Όμως, το ποσοστό των τουριστών που προέρχονται από χώρες της Ασίας, αντί να έχει αυξηθεί, δυστυχώς, έχει περιοριστεί στο 0,6% του συνόλου. Όμως υπάρχει μια εσωτερική μεταβολή: Το 2000, η πλειοψηφία των τουριστών προήρχετο από την Ιαπωνία, ενώ σήμερα τα πρωτεία κατέχουν οι Κινέζοι τουρίστες.

\

Ο ΣΕΤΕ, είπε ο κ. Ανδρεάδης,στο πλαίσιο των ερευνητικών του δραστηριοτήτων, παρακολουθεί την κινεζική αγορά και ενημερώνει τα Μέλη του. Μερικά από τα χαρακτηριστικά της κινεζικής αγοράς είναι:
Τα ταξίδια αναψυχής βρίσκονται στην κορυφή της ζήτησης εξερχόμενων ταξιδιών από τους Κινέζους με τους μήνες: Μάιο, Οκτώβριο και Δεκέμβριο να αποτελούν τις περιόδους αιχμής. Δηλαδή, τους μήνες που η τουριστική δραστηριότητα στην Ελλάδα είτε είναι μειωμένη είτε είναι ελάχιστη. Με το διαδίκτυο να παίζει ολοένα και σημαντικότερο ρόλο, τόσο ως κανάλι παροχής πληροφοριών, όσο και ως μέσο ανταλλαγής των ταξιδιωτικών τους εμπειριών. Δυστυχώς, από τις επίσημες ιστοσελίδες του ελληνικού τουρισμού απουσιάζουν τα κινέζικα, όταν μάλιστα είναι γνωστό ότι αγγλικά και άλλες λεγόμενες διεθνείς γλώσσες δεν είναι διαδεδομένες στην Κίνα.
Τα βασικά κριτήρια επιλογής ενός Ευρωπαϊκού προορισμού από τους Κινέζους ταξιδιώτες είναι λίγο-πολύ γνωστά: τα luxury brands, η ύπαρξη κινεζικής κοινότητας και τα αξιοθέατα, όπως και οι βασικοί παράγοντες που αποθαρρύνουν τους Κινέζους να ταξιδέψουν στο εξωτερικό.
Όσον αφορά στην Ελλάδα και σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος και της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, οι αφίξεις από την Κίνα σημείωσαν κατά το 2011 αύξηση κατά 16,3% (από 13.620 το 2010 σε 15.838 το 2011), με το μερίδιο της κινεζικής αγοράς να είναι σχεδόν αμελητέο (0,1% των συνολικών αφίξεων στη χώρα μας κατά το 2011). Όμως, με δεδομένο ότι αρκετοί Κινέζοι επισκέπτες ήρθαν στην Ελλάδα μέσω μιας άλλης χώρας Schengen, είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο ότι ο αριθμός αυτός είναι υποεκτιμημένος.
Ο ΣΕΤΕ θεωρεί απαραίτητο τα ελληνικά ξενοδοχεία που στοχεύουν στην κινεζική αγορά να δημιουργήσουν κάτι σαν γωνιά ασιατικής ή κινεζικής κουζίνας. Προφανώς, σημαντικό ρόλο στην επιλογή του προορισμού παίζουν και οι απευθείας αεροπορικές συνδέσεις και αυτό ειδικά για τη χώρα μας είναι ένα θέμα το οποίο δεν έχουμε ακόμα επιλύσει.
Θέση του ΣΕΤΕ είναι πως για να μπορέσει η Ελλάδα να διεισδύσει στην κινεζική αγορά, θα χρειαστούν συντονισμένες και στοχευμένες ενέργειες, με τη δημιουργία συγκεκριμένου σχεδίου μάρκετινγκ, που φιλοδοξεί να καλύψει η υπό σύσταση εταιρεία Marketing Greece. Στο πλαίσιο αυτό, θα αναληφθούν αρχικά δυο συγκεκριμένες δράσεις: Πρώτον, η δημιουργία ενός world class website και δεύτερον, η εφαρμογή προγραμμάτων δημοσίων σχέσεων και επαφών με τα ΜΜΕ σε χώρες – πηγές προέλευσης των τουριστών μας.

Εν κατακλείδει, το μήνυμα, λοιπόν, είναι ότι για να προσελκύσει ο ελληνικός τουρισμός κινεζικές επενδύσεις θα πρέπει να προσφέρει κρίσιμα μεγέθη. Κατά συνέπεια, στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων που προωθεί η ελληνική Κυβέρνηση, η προοπτική αυτή θα πρέπει να έχει την ανάλογη προτεραιότητα και μάλιστα μέσα στο γενικότερο πνεύμα ότι η Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει μια πύλη εισόδου της Κίνας στην ευρωπαϊκή αγορά.