Δεν
είναι καθόλου ευνοϊκή, για το θέμα του
ναυαγίου του κρουαζιεροπλοίου SEA DIAMOND,
η απάντηση του Επιτρόπου Περιβάλλοντος
της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Janez Potočnik
στην γραπτή ερώτηση που είχε
καταθέσει από τις 10/4/2012 ο ευρωβουλευτής
των Οικολόγων Πράσινων κ. Νίκος Χρυσόγελος.
Το
πλήρες κείμενο της απάντησης του κ.
Potočnik, εξ ονόματος της Επιτροπής, με
ημερομηνία 25/6/2012, έχει ως εξής:
“Ένα
ναυάγιο που έχει εγκαταλειφθεί λόγω
ατυχήματος μπορεί να θεωρηθεί ότι έχει
απορριφθεί και επομένως εμπίπτει
στον ορισμό των αποβλήτων του άρθρου 3
σημείο 1 της οδηγίας 2008/98/ΕΚ (1) για τα
απόβλητα (Οδηγία πλαίσιο για τα απόβλητα
– WFD). Δυνάμει του άρθρου 13 της
οδηγίας-πλαίσιο για τα απόβλητα, τα
κράτη μέλη οφείλουν να εξασφαλίζουν
ότι η διαχείριση των αποβλήτων
πραγματοποιείται χωρίς να τίθεται σε
κίνδυνο η ανθρώπινη υγεία και χωρίς να
βλάπτεται το περιβάλλον.
Η
Επιτροπή εκτιμά ότι κατά τη στιγμή της
βύθισης οι ελληνικές αρχές έλαβαν τα
αναγκαία μέτρα για την άντληση του
καυσίμου που μετέφερε το πλοίο ώστε να
αποφευχθεί η βλάβη στο θαλάσσιο
περιβάλλον. Πέντε
έτη μετά, δεν υπάρχουν πειστικά στοιχεία
που να αποδεικνύουν ότι την παρούσα
στιγμή το ναυάγιο αποτελεί κίνδυνο για
το θαλάσσιο περιβάλλον.
Επιπλέον,
η Επιτροπή στηρίζει πλήρως τις εργασίες
του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού
και ενθαρρύνει την έναρξη ισχύος της
Σύμβασης του Ναϊρόμπι για την ανέλκυση
ναυαγίων (2). Η Σύμβαση για την ανέλκυση
ναυαγίων προβλέπει σταθερή νομική βάση
για τα παράκτια κράτη που ανελκύουν ή
έχουν ανελκύσει, από τις παράκτιες
ζώνες, ναυάγια τα οποία θέτουν σε κίνδυνο
την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας ή το
θαλάσσιο και παράκτιο περιβάλλον ή και
τα δύο.”
(1)
ΕΕ L 312 της 22.11.2008.
(2) Διεθνής Σύμβαση του Ναϊρόμπι για την ανέλκυση ναυαγίων. Eγκρίθηκε στις 18/5/2007 (IMO), εκκρεμεί η κύρωση.
(2) Διεθνής Σύμβαση του Ναϊρόμπι για την ανέλκυση ναυαγίων. Eγκρίθηκε στις 18/5/2007 (IMO), εκκρεμεί η κύρωση.
Πηγή: Atlantis news