ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2012



Στρατηγική& Επενδυτικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Ο.Λ.Π. Α.Ε.

Τις εισηγήσεις του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του Ο.Λ.Π. Α.Ε. κ. Γιώργου Ανωμερίτη για τα θέματα:

(α) Στρατηγική Ανάπτυξης Ο.Λ.Π. Α.Ε. για το 2012 και αποφάσεις υλοποίησης της

(β) Επενδυτικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Ο.Λ.Π. Α.Ε. 2012-2016 και

(γ) Εφαρμογή του Ν. 4024/2011

ενέκρινε το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού.

Οι εισηγήσεις επί των τριών αυτών θεμάτων που εγκρίθηκαν είναι οι ακόλουθες:

ΘΕΜΑ 1: ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Ο.Λ.Π. Α.Ε. για το 2012 και αποφάσεις

υλοποίησής της.

Η στρατηγική ανάπτυξης του Οργανισμού για το 2012 θα κινηθεί πάνω στις ακόλουθες κατευθύνσεις:

Β. Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων.

β.1.) Το 2012 πέραν των ήδη αποφασισθέντων μεταβολών (λόγω ISPS και αναπροσαρμογής τριετίας) ουδεμία άλλη τιμολογιακή πολιτική θα υπάρξει.

β.2.) Οι επενδύσεις έχουν ολοκληρωθεί και δεν απαιτούνται νέες.

β.3.) Δημιουργία επενδυτικών προτάσεων για αξιοποίηση του χώρου ΟΔΔΥ και ανακατασκευή των χώρων της Τεχνικής Βάσης.

Γ. Σταθμοί Αυτοκινήτων (CarTerminal).

γ.1.) Δεν αντιμετωπίζονται τιμολογιακές προσαρμογές.

γ.2.) Ανάπτυξη νέων θέσεων στον Προβλήτα Ηρακλέους έναντι κατάργησης του Γ1 προβλήτα.

γ.3.) Περεταίρω βελτιώσεις χερσαίων υποδομών.

γ.4.) Οι σχεδιασμοί νέων έργων του επενδυτικού προγράμματος 2011-2015 θα ισχύουν όπως αυτοί διαμορφώθηκαν πέρυσι..

Δ. Ακτοπλοΐα.

δ.1.) Συνεχής εκσυγχρονισμός των χερσαίων και λιμενικών υποδομών.

δ.2.) Σταθερή τιμολογιακή πολιτική το 2012.

Ε. Ναυπηγοεπισκευαστικοί χώροι.

ε.1.) Σταδιακή απόσχιση κλάδου από ΟΛΠ Α.Ε. προς ΝΑΥΣΟΛΠ Α.Ε.

ε.2.) Αύξηση ΜΚ της ΝΑΥΣΟΛΠ Α.Ε.

ε.3.) Νέο λειτουργικό μοντέλο στο λιμάνι Ηρακλέους (ενοποίηση χώρων).

ε.4.) Ενίσχυση πολιτικών ΝΑΥΣΟΛΠ Α.Ε., ώστε να καταστεί ουσιαστικός εταίρος ως Φορέας της Ζώνης για την προσέλκυση πλοίων ναυτιλιακών εταιριών, σύναψης εταιρικών συμμαχιών και πλήρους εκμετάλλευσης χερσαίων χώρων και δεξαμενών.

ΣΤ. Αξιοποίηση Περιουσίας.

στ.1) Άμεση συγκρότηση της Δ/νσης Περιουσίας για την Αξιοποίηση της περιουσίας του ΟΛΠ Α.Ε.

στ.2) Νέα πολιτική Μετόχων στα πλαίσια του Χ.Α.Α. και της Ε.ΛΙΜ.Ε.

Ζ. Ενεργοποίηση της θυγατρικής εταιρίας Συνδυασμένων Μεταφορών και Υποδομών.

ζ.1.) Επέκταση των εργασιών της προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης και λειτουργίας λιμένων κρουαζιέρας

ζ.2.) Παροχή τεχνογνωσίας αρχικά στα λιμάνια της Ε.ΛΙΜ.Ε και στα λιμάνια κρουαζιέρας και

ζ.3.) Σύναψη Προγραμματικών Συμφωνιών με όσα λιμάνια επιζητούν ωρίμανση και κατασκευή έργων.

Η. Προσαρμογή της Οργανωτικής Υποδομής του ΟΛΠ Α.Ε.

Θα κατατεθεί νέος ΚΕΟΛ ο οποίος θα εγκριθεί εντός του Ιανουαρίου 2012, ώστε το οργανωτικό και λειτουργικό μοντέλο του ΟΛΠ Α.Ε. να καταστεί πιο λειτουργικό. Το νέο Οργανόγραμμα, θα δοθεί στα συνδικάτα για διαβούλευση και έκφραση γνώμης.

Θ. Αττικό Λιμενικό Σύστημα.

Στα πλαίσια των μελετών που έχουν κατατεθεί και της νομοθετικής πρωτοβουλίας της Κυβέρνησης αναμένεται η ενεργοποίηση της ενοποίησης των λιμένων της Αττικής (Πειραιά, Λαυρίου, Ελευσίνας και Ραφήνας), υπό τον ΟΛΠ Α.Ε.

Ι. Ανεξάρτητη “Αρχή Λιμένων Ελλάδος”.

Ο ΟΛΠ A.E. υποστηρίζει τη συγκρότηση Α.Α.Λ., η οποία θα επιλύει θέματα (α) μεταξύ Λιμένων, (β) μεταξύ χρηστών και Λιμένων και (γ) μεταξύ των χρηστών λιμένων για θέματα θαλασσίων μεταφορών.

ΙΑ. “Αρχή Λιμένος” κατά λιμάνι ή λιμενικό σύστημα.

Ο ΟΛΠ Α.Ε. έχει μελετήσει και θα συμβάλει στη διαμόρφωση του διαχωρισμού κάθε ενότητας λιμενικών υπηρεσιών σε (α) Αρχή Λιμένος, η οποία θα αναλάβει όλες τις δημοσίου χαρακτήρα υπηρεσίες, οι οποίες ασκούνται στα λιμάνια (β) Τομείς Εκμετάλλευσης (επιχειρηματικές δραστηριότητες).

Άποψη του ΟΛΠ Α.Ε. είναι ότι στην “Αρχή” πρέπει να συγκεντρωθούν όλες οι μη παραχωρούμενες σε τρίτους υπηρεσίες δημοσίου χαρακτήρα, ενώ στους Τομείς μπορούν να ενταχθούν όλες οι επιχειρηματικές δραστηριότητες, οι οποίες θα δύνανται, ιδιαίτερα ως νέες λιμενικές υποδομές, να παραχωρούνται σε τρίτους.

ΙΒ. Νέες ευρύτερες υποδομές Λιμένος / Πόλης / Περιφέρειας βάσει του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αττικής 2021.

Για το θέμα αυτό ο ΟΛΠ Α.Ε. κατέθεσε τις απόψεις του στον ΟΡΣΑ, το Δήμο Πειραιώς και την Περιφέρεια Αττικής, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον του σε ευρύτερης σημασίας για το λιμάνι έργα όπως η ολοκλήρωση του οδικού άξονα Δυτικής Αιγάλεω – Σχιστού – Πειραιάς, η υπογειοποίηση γραμμών ηλεκτρικού (ΗΣΑΠ) από Ν. Φάληρο (και πριν) μέχρι το λιμάνι, η ολοκλήρωση Μετρό από Χαϊδάρι προς Πειραιά, η ολοκλήρωση σιδηροδρομικής διασύνδεσης Θριασίου – Ικονίου και δημιουργίας γραμμής Προαστιακού από ΣΚΑ μέχρι Ικόνιο, υποθαλάσσια οδική σήραγγα σε είσοδο λιμένος, οδικές σήραγγες κάτω από περιοχές της πόλης του Πειραιά κ.λ.π..

Ι.Γ. Λιμενοβιομηχανική Περιοχή Λιπασμάτων.

Ο ΟΛΠ Α.Ε., ο οποίος είναι ιδιοκτήτης 117 παραθαλάσσιων στρ. στο σύνολο των 660 στρ. της περιοχής, επιδιώκει (α) τη σύσταση Εταιρίας Ειδικού Σκοπού με όλους τους συνιδιοκτήτες και το Δήμο Δραπετσώνας – Κερατσινίου για την εκμετάλλευσης του χώρου αυτού (β) την ανάθεση μέσω της εταιρίας σε διεθνή Οίκο της τελικής μελέτης Ανάπλασης (έχουν προηγηθεί ήδη άριστες και σημαντικές) και (γ) τη δημιουργία στον βόρειο θαλάσσιο χώρο του λιμένος (από Μώλο Κράκαρη μέχρι Ακροκέραμο) ορισμένων θέσεων επιβατικών πλοίων, κυρίως όμως σκαφών θαλάσσιου τουρισμού και mega-yachts.

Ι.Δ. Επέκταση και Ενίσχυση Φιλοπεριβαλλοντικών πολιτικών.

1.ι.δ.) Ολοκλήρωση πολιτικών ανάπτυξης πρασίνου και στο εμπορικό λιμάνι.

2.ι.δ.) Ολοκλήρωση πολιτικών λειτουργίας φωτοβολταϊκών πάρκων.

3.ι.δ.) Ολοκλήρωση δικτύων λυμάτων.

4.ι.δ.) Ενίσχυση πολιτικών ελέγχου ρύπων.

Ι.Ε. Δημιουργία Συστήματος Χώρων Στάθμευσης εντός λιμενικής περιοχής.

1.ι.ε.) Κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης εντός του χώρου της Πολιτιστικής Ακτής.

2.ι.ε.) Ανακατασκευή υπόγειου parking στην Πλατεία Καραϊσκάκη.

3.ι.ε.) Απαγόρευση στάθμευσης εντός ζώνης, πλην ορισμένων περιοχών ελεγχόμενης στάθμευσες για φορτηγά και Ι.Χ.

4.ι.ε.) Ειδικές ζώνες στάθμευσης για οχήματα φορτοεκφόρτωσης.

Ι.ΣΤ. Αναβάθμιση Περιοχής Πλατείας Καραϊσκάκη.

1.ι.στ.) Αναβάθμιση (εξ’ ιδίων ή με παραχώρηση του υπογείου parking)

2.ι.στ.) Ανακατασκευή με συνυπογραφές λοιπών ιδιοκτητών του “τετραγώνου Γιαννουλάτου”.

3.ι.στ.) Ανακατασκευή Πλατείας Καραϊσκάκη.

Ι.Ζ. Πολιτιστική Ακτή.

Άμεση εφαρμογή όλων των σχεδιασμένων πολιτικών υλοποίησης του έργου αυτού

Α. Κρουαζιέρα

1. Υποδομές

1.α) Ολοκλήρωση μέχρι το Μάιο 2012 των δύο νέων θέσεων πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων κατά το μήκος της Ακτής Μιαούλη. Το έργο ήδη εκτελείται, έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ (ΠΕΠ Αττικής) για χρηματοδότηση και έχει εγκριθεί από το Δ.Σ., την ΕΣΑΛ και το Ελεγκτικό Συνέδριο. Με την ολοκλήρωση του έργου δημιουργούνται πρόσθετοι χερσαίοι χώροι 8.700 τμ.

1.β) Δημιουργία και λειτουργία τον Απρίλιο 2012 του Σταθμού Επιβατών Β΄ στην Ακτή Θεμιστοκλέους στο Λιμένα Λέοντος. Ο νέος υπερσύγχρονος Σταθμός Β΄ 5.400 τ.μ., θα εξυπηρετεί όλους τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων, τα οποία θα προσδένουν στο Λιμένα Λέοντος (από το άγαλμα του λιονταριού μέχρι το πράσινο φανάρι του προλιμένα).

1.γ) Άμεση μετατροπή του πενταγωνικού κτιρίου της “Παγόδας” σε Σταθμό επιβατών Γ΄ (Σταθμός Επιβατών Μιαούλη) 3.200 τμ. Ο Σταθμός θα λειτουργήσει τον Μάϊο 2012 και θα εξυπηρετήσει τα κρουαζιερόπλοια της Ακτής Μιαούλη και ένα της Ακτής Αγίου Νικολάου.

1.δ) Δημιουργούνται νέες θέσεις στάθμευσης για πούλμαν, ταξί και Ι.Χ. και στους 3 πλέον Σταθμούς Επιβατών του Λιμένα Κρουαζιερόπλοιων.

1.ε) Αρχές του 2012 ξεκινούν οι δημοπρατήσεις των έργων επέκτασης του Λιμένα Κρουαζιέρας για τη δημιουργία 6 νέων θέσεων πρόσδεσης πλοίων νέας γενιάς. Για το έργο αυτό εδόθη η έγκριση της ΕΣΑΛ, ολοκληρώθηκαν οι κυκλοφοριακές μελέτες, οι τεχνικές μελέτες του ΕΜΠ, παραδόθηκε η cost benefit analysis από την Τράπεζα Πειραιώς, υποβλήθηκαν οι φάκελοι στο ΕΣΠΑ καθώς και οι τελικές μελέτες περιβαλλοντικών όρων.

Τα πιο πάνω σημαίνουν ότι το 2012:

* Ο Πειραιάς θα διαθέτει 11 θέσεις πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων (έναντι 9 θέσεων).

* Τρεις Σταθμούς Επιβατών συνολικής έκτασης 11.200 τ.μ, (έναντι 2.500 τμ) ικανούς να εξυπηρετήσουν ημερησίως 20.000 επιβάτες κατανεμημένους χωρικά σε 3 διαφορετικά σημεία του λιμανιού.

* Πολλαπλές πύλες ελέγχου X΄- Rays και τριπλάσιους ιμάντες μεταφοράς αποσκευών.

2. Τιμολογιακή πολιτική.

2α) Συγκροτημένη τιμολογιακή πολιτική με τιμές κατά 30 % χαμηλότερες όλων των λιμανιών κρουαζιέρας της Μεσογείου.

2β) Σύστημα εκπτώσεων για μεγάλους πελάτες, ειδικές κατηγορίες πολιτών και εποχικότητα.

2γ) Ο ΟΛΠ Α.Ε., προσδιορίζει την τιμολογιακή του πολιτική για τα έτη 2013, 2014, 2015 και 2016 (μέχρι δηλαδή να ολοκληρωθεί το επόμενο πακέτο υποδομών και αναδομών) βάσει της οποίας θα διατηρήσει τα τιμολόγια του σταθερά, αναπροσαρμοζόμενων ετησίως μόνο κατά τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του προηγούμενου έτους.

3. Νέα πολιτική παραχώρησης θέσεων μόνιμης πρόσδεσης και κανόνων προτεραιοτήτων κατά τον ελλιμενισμό.

Συνέντευξη Ανωμερίτη για την κρουαζιέρα

Τα αποτελέσματα για τον τομέα Κρουαζιέρας του Ο.Λ.Π. Α.Ε. κατά το 2011 και τις πολιτικές κρουαζιέρας του Οργανισμού για τα επόμενα έτη, παρουσίασε σε συνέντευξη τύπου ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.Π. Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης.

1. Τα κρουαζιερόπλοια τα οποία κατά το 2011 προσέγγισαν τα λιμάνι του Πειραιά ανήλθαν σε 936, έναντι 823 του 2010, παρουσιάζοντας αύξηση 13,73%.

2. Οι αφιξοαναχωρήσεις επιβατών κρουαζιέρας το 2011 ανήλθαν σε 2.515.191 έναντι 1.864.657 του 2010, παρουσιάζοντας αύξηση 650.534 επιβατών ήτοι 34,89%.

3. Οι επι-αποβιβασθέντες επιβάτες στον Πειραιά (homeporting) ανήλθαν σε 454.387 (+6.63%) και transit σε 2.060.804 (+43,26%).

4. Οι μεταβολές 10ετίας (2002 – 2011) ανήλθαν για τους επιβάτες home σε 198% και για τις διελεύσεις transit σε 339%.

5. Υποδομές

· Το 2011 εκσυγχρονίστηκε ο Σταθμός Επιβατών Κρουαζιέρας Α’ (Αγίου Νικολάου), έκτασης πλέον 6.300 τ.μ.

· Τον Απρίλιο 2012 παραδίδεται ο νέος Σταθμός Επιβατών Κρουαζιέρας Β’ (Θεμιστοκλέους), έκτασης 5.200 τ.μ.

· Τον Μάιο 2012 παραδίδεται ο νέος Σταθμός Επιβατών Κρουαζιέρας Γ’ (Μιαούλη), έκτασης 3.200 τ.μ στον χώρο της πενταγωνικής αποθήκης της «Παγόδας».

  • Τίθενται σε λειτουργία νέες πύλες ελέγχου, ταινιόδρομοι αποσκευών, οχήματα μεταφοράς επιβατών και αποσκευών, θέσεις στάθμευσης οχημάτων, πούλμαν, ταξί κ.λ.π.

· Τον Μάιο 2012 παραδίδεται το νέο κρηπίδωμα «Μιαούλη» για δύο νέες θέσεις πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων, έκτασης πρόσθετων κρηπιδωμάτων 8.700 τ.μ.

· Το 2012 ξεκινάει το έργο της επέκτασης του νέου λιμένα πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων για 6 νέες θέσεις πλοίων νέας γενιάς. Ήδη ολοκληρώθηκαν όλες οι απαιτούμενες μελέτες και άδειες και το έργο θεωρείται πλήρως ώριμο.

6. Πολιτικές

· Ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. αποφάσισε να διατηρήσει για τα έτη 2013, 2014, 2015 και 2016 (έτος ολοκλήρωσης υποδομών νέου λιμένα) τα τιμολόγια του σταθερά με ετήσια αναπροσαρμογή μόνο κατά τον δείκτη τιμών καταναλωτή, χωρίς άλλες μεταβολές ή προσαυξήσεις.

· Καθιέρωση τιμολογίου μεγάλων πελατών

· Καθιέρωση ειδικών εκπτώσεων (5% - 30%)

· Θέσεις προαναγγελίας και προτεραιότητας στην προσέλευση και προσέγγιση.

· Καθιέρωση σταθερών θέσεων πρόσδεσης για μεγάλους πελάτες.

· Κοινό check-in στα τερματικά αεροδρόμιου-λιμένος.

Από τα πιο πάνω συνάγονται τα ακόλουθα:

α. Ο τομέας κρουαζιέρας καθίσταται πλέον μια από τις πιο σημαντικές δραστηριότητες του Ο.Λ.Π. Α.Ε.

β. Με βάση τις θέσεις ελλιμενισμού (ΙΙ) ο Πειραιάς παραμένει το μεγαλύτερο λιμάνι κρουαζιέρας της Μεσογείου.

γ. Το λιμάνι κρουαζιέρας του Ο.Λ.Π. Α.Ε. παραμένει τιμολογιακά κατά 30% φθηνότερο από όλα τα λιμάνια της Μεσογείου.

δ. Οι χώροι εξυπηρέτησης επιβατών κρουαζιέρας (passenger terminal) αυξάνονται από 5.900 τ.μ. σε 11.200 τ.μ. εντός του 2012.

Σχολιάζοντας τις θέσεις ελαχίστων προτάσεων για τη δημιουργία νέου λιμένα κρουαζιέρας στο Φαληρικό Δέλτα, ο κ. Γ. Ανωμερίτης δήλωσε: «Από τα αρχαία χρόνια του Θεμιστοκλή μέχρι τα μετά την Εθνική Ανεξαρτησία χρόνια του Όθωνα, από πλευράς ορισμένων Αθηναίων ετίθετο το ερώτημα αν το επίνειο της Αθήνας έπρεπε να είναι το Φάληρο ή ο Πειραιάς. Το θέμα αυτό έχει ιστορικά επιλυθεί με τεράστιες επενδύσεις, οι οποίες στο μεταξύ έγιναν στον Πειραιά. Όσοι το επαναφέρουν παραγνωρίζουν: (α) τα ρηχά ισοβαθή της περιοχής Φαλήρου/Φλοίσβου απαγορευτικά για προσέγγιση μεγάλων πλοίων, (β) την απόληξη δύο ποταμών στον όρμο Φαλήρου, (γ) τη χρησιμοποίηση της περιόδου ως στίβου ναυταθλητικών ομίλων, (δ) τη χρησιμοποίηση της περιοχής ως κέντρου θαλάσσιου τουρισμού με 4 μεγάλες χωροθετημένες μαρίνες, (ε) λόγω ανάπλασης του ολυμπιακού θαλάσσιου μετώπου από ΣΕΦ έως Φλοίσβο ως χώρου περιπάτου και αναψυχής, (στ) του χαρακτηρισμού της περιοχής ως αμιγώς οικιστικής και τέλος (ζ) λόγω των θαλασσίων συνθηκών της περιοχής, αφού με νότιους ανέμους έχει μετρηθεί κυματισμός 4-6 μ. χωρίς φυσικά να υπολογίσει κανείς το οικονομικό κόστος της δημιουργίας νέου λιμένα και των απαιτούμενων πανάκριβων χερσαίων χώρων και υποδομών. Ο Πειραιάς και το λιμάνι του αποτελούν το μοναδικό χώρο για ανάπτυξη κρουαζιέρας στην Αττική.

Όπως αποδέχεται και ο Οργανισμός Αθήνας στο σχέδιο του για το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής 2021, ο μόνος μικρού μεγέθους συμπληρωματικός χώρος κρουαζιέρας θα μπορούσε να κατασκευασθεί στο Λαύριο υπό προϋποθέσεις, σε καμιά όμως περίπτωση στον Φαληρικό Όρμο».