Νέα ανάλυση της Mabrian, που παρουσιάστηκε στο World Football Summit στη Μαδρίτη, δείχνει ότι επιλεγμένοι αγώνες της φάσης των ομίλων του UEFA Champions League 2025/2026 θα αποφέρουν κατά μέσο όρο 5,1 εκατ. ευρώ άμεσα τουριστικά έσοδα σε κάθε πόλη που τους φιλοξενεί. Τα ευρήματα αναδεικνύουν τον αναπτυσσόμενο ρόλο του αθλητικού τουρισμού ως σημαντικού οικονομικού μοχλού για τους ευρωπαϊκούς προορισμούς.
Σε συνεργασία με τη The Data Appeal Company (Almawave Group), η Mabrian αξιολόγησε τον αναμενόμενο τουριστικό αντίκτυπο έξι σημαντικών ποδοσφαιρικών αγώνων σε Ισπανία, Ιταλία και Γερμανία τους επόμενους μήνες. Η μελέτη επικεντρώνεται στις άμεσες τουριστικές δαπάνες που σχετίζονται με τα ταξίδια για τους αγώνες, όπως διαμονή, εστίαση και μεταφορές.
Πόλεις και αγώνες που αναλύθηκαν
| Αγώνας | Πόλη | Αναμενόμενος Άμεσος Τουριστικός Αντίκτυπος |
|---|---|---|
| Real Madrid – Manchester City | Μαδρίτη | 4,4 εκατ. ευρώ |
| Inter Milan – Liverpool | Μιλάνο | 5,6 εκατ. ευρώ |
| Inter Milan – Arsenal | Μιλάνο | 5,6 εκατ. ευρώ |
| Bayern München – Brugge | Μόναχο | 5,3 εκατ. ευρώ |
| Bayern München – Union Saint-Gilloise | Μόναχο | 5,4 εκατ. ευρώ |
| Borussia Dortmund – Bodø/Glimt | Ντόρτμουντ | 4,4 εκατ. ευρώ |
Συνολικά, 51% των δαπανών αφορά εστίαση, 27% διαμονή και 22% μεταφορές. Το Μιλάνο εμφανίζει τον υψηλότερο οικονομικό αντίκτυπο ανά αγώνα, ενώ το Ντόρτμουντ τον χαμηλότερο, με άμεσες δαπάνες που ξεπερνούν τα 4 εκατ. ευρώ.
Παράδειγμα: Οικονομικός αντίκτυπος στη Μαδρίτη
Ο αγώνας Real Madrid – Manchester City στις 10 Δεκεμβρίου 2025 αναμένεται να αποφέρει:
- 4,4 εκατ. ευρώ άμεσα τουριστικά έσοδα
- 72.213 θεατές
- 2,4 εκατ. ευρώ σε εστίαση
- 1,3 εκατ. ευρώ σε διαμονή
- 721.500 ευρώ σε μεταφορές
Παρά το γεγονός ότι 60% των θεατών είναι κάτοχοι διαρκείας και κάτοικοι Μαδρίτης, ο αγώνας δημιουργεί σημαντικές τουριστικές ροές.
Η Mabrian καταγράφει επίσης:
- +8,7% αύξηση αεροπορικής χωρητικότητας προς Μαδρίτη (8–11 Δεκεμβρίου)
- +22,7% αύξηση θέσεων από αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου, ειδικά από Μάντσεστερ (+58%)
Αύξηση ξενοδοχειακών τιμών:
3* ξενοδοχεία: +6,2% (154 ευρώ/βραδιά)
4* ξενοδοχεία: +15,3% (211 ευρώ/βραδιά)
5* ξενοδοχεία: +30,6% (452 ευρώ/βραδιά)
Στρατηγική αξία για τους προορισμούς
Ο Carlos Cendra, Partner και Διευθυντής Marketing & Communications της Mabrian, σχολίασε: “Ο αθλητικός τουρισμός είναι ισχυρό εργαλείο προβολής προορισμών και προσέλκυσης διεθνών επισκεπτών. Η κατανόηση του αντίκτυπου αυτής της δραστηριότητας είναι κρίσιμη για στρατηγικό σχεδιασμό”
Εκπρόσωπος της Mabrian πρόσθεσε:
«Οι μεγάλοι αγώνες αυξάνουν τις επισκέψεις σε λίγες μέρες, αλλά η πραγματική ευκαιρία είναι στην επέκταση της παραμονής και της συνολικής δαπάνης μέσω στοχευμένων ενεργειών.»
Τα ευρήματα υπογραμμίζουν την ανάγκη για στρατηγική διαχείριση μεγάλων αθλητικών γεγονότων από τις πόλεις-προορισμούς, με στόχο τη μακροπρόθεσμη αξία και βιώσιμη ανάπτυξη τουρισμού
