Η βελτίωση των τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών, διατηρώντας την ποιότητα και την αυθεντικότητα ως βασικές αρχές, είναι ζωτικής σημασίας για την Ελλάδα προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστική στον τουριστικό χάρτη της Μεσογείου, δείχνοντας ήδη καλά σημάδια με τις θετικές επιδόσεις της Παγκόσμιας Τουριστικής Αντίληψης, καθώς και των ταξιδιωτών για το κλίμα και την ασφάλεια».
Οι υψηλής ποιότητας, αυθεντικές εμπειρίες γίνονται ολοένα και πιο σημαντικές για τους ταξιδιώτες κατά την επιλογή ενός προορισμού και ο ανταγωνισμός στην παροχή αυτών των εμπειριών είναι έντονος μεταξύ των μεσογειακών χωρών.
Το συμπέρασμα καταγράφεται στην έκθεση «Greece Outlook» της Mabrian, η οποία διευρύνει την ανάλυση που πραγματοποιήθηκε στη μελέτη για τους αναδυόμενους προορισμούς στην Ελλάδα και που κυκλοφόρησε στις αρχές Σεπτεμβρίου 2024, λαμβάνοντας υπόψη τις επιδόσεις συγκεκριμένων ανταγωνιστών (Ισπανία, Ιταλία, Κροατία και Τουρκία) καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024.
Mακροπρόθεσμη άποψη για τη διαχείριση εποχικότητας
Τα στοιχεία της εταιρίας παρουσιάζουν τις ομοιότητες της δομής των δικτύων αεροπορικής συνδεσιμότητας της Ελλάδας και των ανταγωνιστών της, μια σημαντική εξάρτηση από τις βασικές ευρωπαϊκές αγορές εξερχόμενων τουριστών και ποικίλες στρατηγικές για την προώθηση επισκέψεων διάρκειας ενός έτους που αξιοποιούν τις καλές μεσογειακές καιρικές συνθήκες.
“Όπως συμβαίνει με την Ελλάδα και το ανταγωνιστικό σύνολο που αναλύθηκε, το καλοκαίρι είναι φυσικά μια άκρως εποχιακή περίοδος, επομένως οι ευκαιρίες βρίσκονται σε εναλλακτικές εισερχόμενες αγορές, με διαφορετικά κίνητρα και κινητήριους παράγοντες και λιγότερο εξαρτώμενες από τη ζήτηση του καλοκαιριού”, εξηγεί η Διευθύντρια Πωλήσεων της Mabrian, Catalina Taltavull, συγκρίνοντας τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που έχει μπροστά της η χώρα.
Η αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών είναι πολλά υποσχόμενη για την Ελλάδα, παρόλο που εξακολουθεί να μην είναι μεταξύ των 10 κορυφαίων εισερχόμενων αγορών ανά αεροπορική χωρητικότητα, η άμεση συνδεσιμότητα αυξήθηκε κατά 23% σε σύγκριση με το 2023. « Άλλες αγορές προέλευσης με μεγάλες δυνατότητες για μη εποχική ζήτηση είναι η Ασία και η Μέση Ανατολή, που έχει επίσης απήχηση στη στρατηγική διαφοροποίησης των κινήτρων της Ελλάδας, που αντικατοπτρίζεται στα δεδομένα μας», επισημαίνει η Taltavul.
Η αύξηση των αφίξεων από εναλλακτικές αγορές μεγάλων αποστάσεων και η δέσμευση για διαφοροποίηση κινήτρων μπορεί να συμβάλει στην αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση της εποχικότητας και παίζει σημαντικό ρόλο βοηθώντας τον ξενοδοχειακό κλάδο να αξιοποιήσει την ελαστικότητα των τιμών σε υψηλότερες κατηγορίες εκτός εποχής. σύμφωνα με την ταξιδιωτική νοημοσύνη του Mabrian.
Η έκθεση υπογραμμίζει επίσης τη σημασία της διαχείρισης των αντιλήψεων και της εμπειρίας των επισκεπτών με τη διάκριση της ικανότητας μεταφοράς και των διανυκτερεύσεων, για την εξισορρόπηση των επιπτώσεων της εποχικής τουριστικής πίεσης, ιδίως όσον αφορά την ικανοποίηση των ταξιδιωτών.
Όπως επισημαίνει η Taltavul, «μια στρατηγική που επικεντρώνεται στην αύξηση των διανυκτερεύσεων των επισκεπτών μιας ημέρας μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο στους ελληνικούς προορισμούς, καθώς μπορεί να συμβάλει στην ισορροπία και την κατανομή των αφίξεων, να ενισχύσει τον οικονομικό αντίκτυπο, να βελτιώσει την αντίληψη των προορισμών και να τονώσει τους ντόπιους «Εμπειρία ευημερίας και συνολική εμπειρία ταξιδιωτών στον προορισμό».