ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Τρίτη 3 Ιουλίου 2012

Το ακτοπλοϊκό πρόβλημα του Αργοσαρωνικού στις Βρυξέλλες.


Το πρόβλημα πού αντιμετωπίζουν η Ύδρα οι Σπέτσες και ο Πόρος έφερε για παράδειγμα με δύο φωτογραφίες, τις οποίες και κατέθεσε στην επιτροπή, ο Πρόεδρος του ΕΔΜΝ Ελευθέριος Σ Κεχαγιόγλου κατά την παρέμβαση του στις Βρυξέλλες, παρουσία της επιτρόπου θαλασσίων Υποθέσεων Μαρίας Δαμανάκη και ευρωβουλευτών μελών της επιτροπής μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Συγκεκριμένα κατά τη συζήτηση της συνεδρίασης πού αφορούσε την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών της Ευρώπης ο πρόεδρος του ΕΔΜΝ σε συνεργασία με τον αντιδήμαρχο Σπετσών Σπύρο Φαρδέλλο τόνισαν ότι: Τα Νησιά του αργοσαρωνικού , τα μοναδικά νησιά της Ευρωπαϊκής Ενωσης, τα οποία αν και απέχουν μόλις μιάμιση ώρα από την πρωτεύουσα της χώρας, με την λάθος πολιτική σε θέματα ακτοπλοΐας, τα καταστήσαμε άγονα νησιά.
Συγκεκριμένα σηκώνοντας την πρώτη φωτογραφία στην οποία και φαίνονται πέντε πλοία κλειστού τύπου, να πηγαίνουν και τα πέντε από το Πειραιά μέχρι την Αίγινα καλύπτοντας έτσι με ένα δρομολόγιο, περισσότερους από 4.000 επιβάτες ενώ στα υπόλοιπα νησιά δεν πάει κανένα πλοίο δημιουργώντας τριτοκοσμικές συνθήκες σε αυτά. Ιδιαίτερα δε στην Ύδρα παρουσιάζοντας την επόμενη φωτογραφία, έδειξε την τραγική κατάσταση πού επικρατεί στην Ύδρα ακόμα και για τη μεταφορά των νεκρών στο Νησί.
Παίρνοντας το λόγο οι εκπρόσωποι της ευρωπαϊκή επιτροπής ζήτησαν για το συγκεκριμένο θέμα τις προτάσεις των εκπροσώπων των νησιών και ενημέρωσαν ότι το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεση ιδιαίτερα των μικρών αποστάσεων θα πρέπει να ξανά ιδωθεί ποιο αποτελεσματικά.
Για το λόγο αυτό το ΕΔΜΝ σε συνεργασία με τα ενδιαφερόμενα μέλη και φορείς των νησιών δεσμεύτηκε να καταθέσει τις προτάσεις του για το συγκεκριμένο θέμα σε διαβούλευση με την αρμόδια Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Έτσι ορίσθηκαν άμεσα συντονιστές αυτής της προσπάθειας οι Ελευθέριος Σ Κεχαγιόγλου και Σπύρος φαρδέλλος, να ετοιμάσουν και να καταθέσουν στα αρμόδια όργανα την πρόταση για το ακτοπλοϊκο πρόβλημα της γραμμής αργοσαρωνικού. Σκόπιμο επίσης κρίθηκε να ενημερωθεί και ο νέος υπουργός Εμπορικής ναυτιλίας αλλά και ο ελληνικός τύπος για την πορεία του θέματος.


Demand Growth Slows


The International Air Transport Association (IATA) announced global traffic results for May showing a general downward trend in line with deteriorating global economic conditions.

While passenger demand was 4.5% ahead of levels in May 2011, growth was virtually flat compared to April. Capacity increased by 4.0% and load factors stood at 77.6%, below the historically high levels recorded in April.

May freight demand was 1.9% below previous year levels. Compared to April, the freight market contracted by 0.4%. Freight markets hit a low during the fourth quarter of 2011. Since then, they have basically moved sideways with just a 1.5% improvement on that level by May. The freight load factor stood at 45.3%, unchanged from the previous month but 1.2 percentage points below May 2011 levels.

 “The airline industry is fragile. Relief in oil prices provides some good news. Unfortunately, the softness in oil markets comes on the back of fears of deterioration in the European economy. Business and consumer confidence are falling. And we are seeing the first signs of that in slowing demand and softer load factors. This does not bode well for industry profitability. Airlines are expected to return a $3 billion profit in 2012 on $631 billion in revenues. That’s a razor-thin 0.5% margin,” said Tony Tyler, IATA’s Director General and CEO.
May 2012 vs. May 2011RPK Growth ASK GrowthPLFFTK GrowthAFTK Growth
International                    5.6%4.1%77.0-2.2%1.2%
Domestic2.7%3.8%78.80.0%-1.5%
Total Market4.5%4.0%77.6-1.9%0.7%
 YTD 2012 vs. YTD 2011RPK Growth ASK GrowthPLFFTK GrowthAFTK Growth
International                    7.5%4.9%77.1-1.9%2.0%
Domestic4.9%4.3%78.20.1%-1.4%
Total Market6.5%4.7%77.5-1.6%1.3%
International Passenger MarketsInternational International passenger demand was up 5.6% compared to May 2011. That is well below the 7.1% growth recorded in April. All regions, except the Middle East, saw growth in passenger demand slow in May compared to April. A 4.1% capacity expansion, however, helped improve load factors from 75.9% in May 2011 to 77.0% for the current month.
  • European carriers posted 4.1% growth on international services when compared to the previous May. This is significantly below the 5.7% year-on-year growth recorded for April. The region’s load factor of 78.5% was 1.5 percentage points ahead of the global average. Traffic growth for European carriers basically stopped at the end of 2011. Since the beginning of 2012, the growth trend has been basically flat, in line with the economic pessimism throughout the continent.
  • North American airlines experienced a 1.5% increase on international demand in May compared to the previous year. This is below but relatively unchanged from the 1.6% year-on-year growth recorded in April. Load factors for the region’s carriers averaged 82.1% for the month, the highest among the regions. This reflects the tight capacity management conditions which are supporting the recent upward revision of profitability prospects to $1.4 billion (slightly ahead of the $1.3 billion that the region’s carriers made in 2011).
  • Asia-Pacific carriers showed a 5.5% expansion in demand over the previous year period. This was ahead of capacity expansion of 3.1%, pushing load factors to 75.4%. In April, the region’s carriers recorded 8.6% growth—heavily skewed from the impact of the Japanese earthquake and tsunami in 2011. Compared to April, demand actually declined 0.8%, while load factors slipped 0.4 percentage points.
  • Middle East carriers showed the strongest growth at 15.8%, outstripping capacity expansion of 11.9%. Load factors were the second-weakest among regions at 74.0%. This is, however, a 0.4% point improvement compared to April. The Middle East carriers were the only ones to report aggregate accelerated demand growth compared to April, when the region’s airlines reported 15.2% growth.
  • Latin American airlines recorded solid growth of 7.4%. This was ahead of a 5.5% capacity expansion and left load factors at 77.1%, 1.4% points ahead of May 2011 levels.
  • African airlines saw demand growth of 9.7% compared to May 2011, below a capacity expansion of 11.8%. Load factors stood at 62.9%.
Domestic Passenger MarketsDomestic markets grew at slightly less than half the rate of international markets, just 2.7%. This was significantly below the 4.1% year-on-year growth recorded in April. Load factors of 78.8% were 0.8% points below the 79.6% reported for May 2011.
  • Japan experienced the strongest traffic growth, up 14.8% year-on-year. If we strip out the impact of the Japanese earthquake and tsunami, IATA estimates that Japanese domestic traffic still would have improved year-on-year by about 4%. Load factors of 58.4% were the lowest among major domestic markets.
  • China’s domestic demand has slowed to growth rates last seen in early 2011. This reflects a slowdown across the Chinese economy. Traffic rose 4.4% against an 8.3% increase in capacity, pushing load factors down to 78.6%. Compared to April, domestic demand was virtually unchanged.
  • US domestic demand slipped 0.1% in May while capacity rose by 0.3%. Load factors dipped slightly to 84.3%, still the highest among all the domestic markets.
  • Brazil experienced the strongest growth after Japan, with traffic up 7.2% on a 6.7% rise in capacity. Load factors rose to 65%. However growth softened compared to April, declining 3.1%.
  • Indian domestic traffic rose just 0.1% year-over-year, but fell 2.7% compared to April. Load factors stood at 76.8%.
Air Freight (Domestic and International)
Air freight markets stood at 1.9% below previous year levels in May. Compared to April, there was a 0.4% contraction. Taking a broader perspective, air freight has improved by a small 1.5% since hitting bottom in 2011. But this growth has been narrowly focused on the Middle East carriers.
  • European airlines experienced the steepest decline in freight traffic, posting a 5.7% decline compared to a year ago on a 1% rise in capacity. North American airlines had a 1.9% drop in demand while capacity was trimmed by 1.6%. Asia-Pacific carriers saw a 4.1% decline in demand in May compared to the previous year, while capacity dipped just 1.7%.
  • Latin American airlines’ demand rose 0.2%, while capacity climbed 0.5%.
  • Middle Eastern carriers posted a 12.4% increase in demand, which exceeded an 11.7% rise in capacity. Half of this year’s growth in cargo markets has been captured by the Middle East carriers.
  • African carriers’ results were not available but will return next month.
The Bottom LineEvidence of the importance of aviation abounds: 
  • The Rio+20 meeting brought together over 22,000 delegates to discuss the future of the planet. 
  • About 15,000 athletes, over 20,000 media and many more spectators will converge on London to watch the Olympics. 
  • And some 600 million people are expected to fly over the months of July and August as families and friends reunite, businesses find new opportunities and travelers experience new lands.
“Whether bringing people together or moving cargo around the globe, aviation is vital to modern life. The G-20 leaders recognized the critical role of aviation which is the backbone of travel and tourism that is a vehicle for job creation, economic growth and development. Now we need governments to move from recognition to action with tax policies that don’t kill growth, regulation that enables growth and infrastructure to accommodate growth,” said Tyler.

Qatar Airways to Host 2013 World Cargo Symposium


The International Air Transport Association (IATA) announced that the seventh World Cargo Symposium (WCS) would be held in Doha, Qatar, from 12-14 March 2013. The event, which will explore the theme of ‘Action for Sustainability’, will be hosted by Qatar Airways, a leading carrier in the Gulf region.

“I am delighted that Qatar Airways have offered to host the World Cargo Symposium. The aviation industry continues through challenging times. Our discussions will focus on improving the sustainability of air cargo through an agenda for improving safety, security, efficiency and quality. These are big issues. And we can only tackle them by building consensus across the complex air cargo value chain,” said Des Vertannes, IATA Global Head of Cargo.

Around 1,000 air cargo decision-makers are expected to converge on Doha for the WCS. It is a unique event that brings together the entire air cargo value chain into one venue to foster cooperation and build consensus. Key decisions on global cargo issues are made at the IATA cargo committee, in the plenary sessions and workshops, through the Global Air Cargo Advisory Group (GACAG) and the Cargo Executive Summit.

Among the major issues expected to top the agenda are:

·         Increased efficiency. With the potential to cut transportation times by up to 24 hours, the advantages of moving to a paperless cargo system are significant. IATA is progressing towards its target of 100% e-Air Waybill utilization by the end of 2014. The industry vision for 100% implementation of the complete e-freight suite will require close cooperation and the spread of best practice across the entire cargo supply chain. Many governments around the world also need to pass the necessary legislation to allow e-freight to proceed.   
·         Security. Security issues for cargo are high on the agenda following the printer cartridge bomb plot in October 2010. The provision of Advanced Electronic Information to customs agencies requires close coordination and global harmonization. And the roll-out of Secure Freight continues. Secure Freight is a program which ensures cargo is protected from the start of the shipping chain, raising security levels and preventing bottlenecks at airports.

“All eyes are on the Middle East. The region’s double-digit expansion in cargo markets over recent years has seen it grow to now account for over 11% of air freight. Holding the event in Qatar will shine a spotlight on the economic benefits that flow from an enlightened government supporting growth with low taxes, efficient regulation and infrastructure to accommodate growth,” said Vertannes.

The last WCS took place in Kuala Lumpur Malaysia with almost 1000 attendees, under the banner of ‘Partnership at Work’. Major outcomes included the initial scorecard of GACAG’s key priorities as the collective voice for the industry, the delivery of the Cargo 2000 Master Operating Plan as an open-source quality benchmark, and a proposal for a data exchange program for members to record dangerous goods incidents.

Κυριακή 1 Ιουλίου 2012

Expedia names world's top hotel


The world's top hotel, according to customers of booking site Expedia, is in Bratislavia, the capital of Slovakia in Eastern Europe.
Marrol's Boutique Hotel topped the company's 2012 Insider Select list, compiled using 500,000 guest reviews of 150,000 hotels offered on Expedia websites.
Guests claimed the Marrol stood out for its room benefits, including free minibar and computers, and the hotel's "superior level of personal customer service".
A further seven hotels in Eastern Europe made it into the top 100 list, whereas only four properties in the UK made the cut.
Scotland outperformed the rest of the UK with Aberdeen's Hilton Garden Inn hotel coming in fourth place. The Knight Residence in Edinburgh ranked 41 in the global list.
London secured 10 hotels in the top 650 Insider Select list, the highest ranking of which was the InterContinental on Park Lane which scored 31.

Η FTI Group εξαγόρασε το 85% του youtravel.com


H FTI Group με έδρα το Μόναχο, της Γερμανίας, εξαγόρασε το 85% των μετοχών του youtravel.com.
Σύμφωνα με τα σχέδια της FTI Group, ο κ. Κέντ θα παραμείνει διευθύνων σύμβουλος, ενώ οι Anne Roesener, πρώην αντιπρόεδρος της Κεντρικής Ευρώπης και Σκανδιναβικών χωρών Sabre Travel Network και Roesener θα ενταχθούν στο Διοικητικό Συμβούλιο της Youtravel.com.

Η FTI Group σχεδιάζει το Youtravel.com, να επικεντρωθεί αποκλειστικά σε Β2Β δραστηριότητες.
Ο επικεφαλής του ομίλου της FTI Group δήλωσε ότι αυτή η κίνηση είναι ένα σημαντικό βήμα για την επέκταση των διεθνών δραστηριοτήτων του ομίλου.

Πηγή: www.youtravel.com

LOT Polish Airlines to Consolidate Warsaw -New York services at Terminal 1 in JFK.


In September, 01, LOT Polish Airlines will move its operations at JFK from Terminal 4 to Terminal 1. LOT will also transfer all Newark flights to JFK airport from 29 October.
This move allows LOT to operate a larger number of flights offered from JFK and to provide a more consistent and attractive schedule for our New York passengers, particularly those in the business community
These changes lead to improved service to passengers travelling to and from New York but also for connecting traffic from LOT flights to over 80 cities within the United States which are operated by our US partners,. LOT recently announced a new partnership with JetBlue at JFK.
LOT’s analysis shows that JFK has greater traffic potential than Newark and better supports LOT’s mid- and long-term network strategy.

Βουτιά το τουρισμού δείχνει έρευνα του ΙΤΕΠ


Από:rethemnosnews.gr

Σύμφωνα με έρευνα πεδίου που διεξήγαγε για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος το ΙΤΕΠ, βάσει των στοιχείων που κατέθεσαν οι πρόεδροι των τοπικών ξενοδοχειακών ενώσεων της χώρας για την πορεία των κύριων ξενοδοχειακών μεγεθών κατά το 2012, προκύπτει ότι το πρώτο τρίμηνο του έτους οι διανυκτερεύσεις στα ελληνικά ξενοδοχεία μειώθηκαν κατά 25% περίπου.
Στους προορισμούς της ηπειρωτικής χώρας που η χειμερινή περίοδος χαρακτηρίζεται από υψηλή ζήτηση, η κίνηση ήταν μειωμένη κατά 20% περίπου. Ο Απρίλιος και ο Μάιος ήταν πιο απογοητευτικοί σε σχέση με το σύνολο του Α΄ τριμήνου, δεδομένου ότι η μείωση των διανυκτερεύσεων εκτιμάται μεσοσταθμικά σε 35%. Οι μεγαλύτερες μειώσεις καταγράφονται στα νησιά του Βορείου Αιγαίου (γύρω στο 50%) και την Πελοπόννησο (40%). Θα πρέπει όμως να σημειωθεί ότι αναφερόμαστε σε μήνες κατά τους οποίους τα περισσότερα resort ξενοδοχεία των περιοχών αυτών παραμένουν κλειστά. Η μικρότερη μείωση καταγράφεται στα ξενοδοχεία της Κρήτης (-10%). Κι εδώ ισχύει η παρατήρηση ότι η πλειοψηφία των ξενοδοχείων παρέμεναν κλειστά κατά το επίμαχο διάστημα.
Στα συμπεράσματα της έρευνας του Ινστιτούτου καταγράφεται ότι η τουριστική αγορά έχει πληγεί σημαντικά από την πολιτική αβεβαιότητα που εντάθηκε μετά τις εκλογές της 6ης Μαΐου. Η χρονιά -όπως επισημαίνεται- είναι πλέον δεδομένο ότι θα κλείσει αρνητικά, καθώς δεν υπάρχει ο χρόνος να βελτιωθεί το κλίμα και να ανακάμψουν τα μεγέθη. Οι πληρότητες θα είναι μειωμένες κατά 10% τουλάχιστον και οι τιμές σε ένα ελαφρώς μικρότερο ποσοστό. Αυτό σημαίνει ότι τα έσοδα των ελληνικών ξενοδοχείων θα συρρικνωθούν από 15-20%, ενώ το μεγαλύτερο πλήγμα θα το υποστούν τα ξενοδοχεία της Αττικής.
Ιδιαιτέρως αρνητική θα είναι και η πορεία των ξενοδοχείων που στηρίζονται αποκλειστικά σε μεγάλο βαθμό στην εσωτερική αγορά και τα προγράμματα κοινωνικού τουρισμού, για τα οποία δε βρέθηκε φέτος φόρμουλα να χρηματοδοτηθούν, παρά τη ρητή δέσμευση που ανέλαβε το ΞΕΕ ότι θα διεκπεραιώσει με δικά του μέσα και πόρους μεγάλο τμήμα των γραφειοκρατικών ενεργειών στις οποίες προέβαινε κατά το παρελθόν ο ΟΕΕ.
Το Ινστιτούτο σημειώνει ότι η απασχόληση θα πληγεί σημαντικά αλλά όχι στην έκταση που θα συνέβαινε αυτό αν σημειωνόταν αντίστοιχη μείωση αφίξεων κατά τα προηγούμενα χρόνια. Εικάζεται βάσιμα ότι η πολιτική ρευστότητα και η υπερφορολόγηση έχουν παγώσει τις επενδυτικές πρωτοβουλίες των ξενοδόχων, γεγονός που μειώνει τις πολλαπλασιαστικές επιδράσεις της τουριστικής δαπάνης στις τοπικές οικονομίες. Επομένως, χάνονται λιγότερες θέσεις στην ευρύτερη οικονομία από ότι συνήθως.
Πορεία των τιμών
Από τις εκτιμήσεις των προέδρων των ξενοδοχειακών ενώσεων προκύπτει ότι αυτή τη στιγμή τα τετράστερα και πεντάστερα ξενοδοχεία της χώρας προσφέρουν τιμές που μεσοσταθμικά κυμαίνονται γύρω στο 15% χαμηλότερα από πέρυσι. Στα ξενοδοχεία των χαμηλότερων κατηγοριών οι μειώσεις κυμαίνονται μεσοσταθμικά στο 23%.
Οι μικρότερες μειώσεις τιμών καταγράφονται στην Κρήτη και τα Ιόνια νησιά, ενώ οι μεγαλύτερες στα νησιά του Βορείου Αιγαίου, την Αττική και τη Στερεά Ελλάδα. Οι προαναφερόμενες μειώσεις σχετίζονται με τις τιμές διάθεσης δωματίων σε μεμονωμένους πελάτες. Κατά συνέπεια, οι τελικές μειώσεις που θα καταγράφουν απολογιστικά εικάζουμε βάσιμα ότι θα συγκρατηθούν σε μονοψήφια ποσοστά.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος κ. Γιώργος Τσακίρης ανέφερε ότι πρόκειται για ιδιαίτερα δυσμενή εξέλιξη σε μια κρίσιμη στιγμή για την ελληνική οικονομία.
Ο εσωτερικός τουρισμός έχει υποστεί καθίζηση εξ αιτίας της βαθιάς και παρατεταμένης ύφεσης που αντιμετωπίζει η ελληνική οικονομία. Ο εισερχόμενος τουρισμός, ιδιαίτερα από τη Γερμανία, την Ολλανδία και τις Σκανδιναβικές χώρες, επηρεάστηκε αρνητικά από την πολιτική αβεβαιότητα, τα δυσφημιστικά σχόλια των ΜΜΕ σχετικά με την πολιτική και οικονομική κατάσταση της χώρας και τον κίνδυνο εξόδου της χώρας από την ευρωζώνη. Ο κ. Τσακίρης προσέθεσε ότι μετά τις εκλογές της 17ης Ιουνίου παρατηρείται σημαντική ανάσχεση του αρνητικού κλίματος όπου ενδεικτικά είναι και τα στοιχεία που καταγράφονται από την Expedia.
Από τα στοιχεία των διαδικτυακών tour operators προκύπτουν τα εξής :
Ειδικότερα μέσα από την πλατφόρμα της Expedia καταγράφεται αύξηση των κρατήσεων κατά 27% το διάστημα 18-24 Ιουνίου 2012 έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου. Ενδεικτικά σημειώνεται ότι η 18η Ιουνίου ήταν η μέρα κατά την οποία σημειώθηκε ρεκόρ κρατήσεων προς την Ελλάδα. Είναι φανερό πως η πολιτική αστάθεια ανησυχούσε πολλούς τουρίστες. Μόλις απομακρύνθηκε ο κίνδυνος αρνητικών εξελίξεων στο πολιτικό και οικονομικό επίπεδο έσπευσαν οι τουρίστες να οριστικοποιήσουν τα ταξίδια τους στην Ελλάδα. Εξίσου ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία που παρέχει η Expedia για τις αναζητήσεις και τις κρατήσεις αλλοδαπών πελατών κατά την προεκλογική περίοδο. Τον τελευταίο μήνα οι αναζητήσεις για Ελλάδα παρουσίαζαν σημαντική άνοδο σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2011. Απεναντίας οι κρατήσεις κινούνταν ελαφρώς καθοδικά. Οι σημαντικότερες αυξήσεις κρατήσεων μετά τις εκλογές αφορούν στους δημοφιλείς προορισμούς της νησιωτικής χώρας, με την Κέρκυρα να είναι στο +82%, τη Σαντορίνη στο +74%, τα Χανιά +76% και τη Μύκονο +27%. Μόνο η Αθήνα εξακολουθεί να κινείται σε αρνητικό έδαφος με -2%. Οι περισσότερες κρατήσεις προήλθαν από ΗΠΑ, Ιταλία και Αγγλία ενώ η Γερμανική αγορά παρουσίασε πτώση 2%.
Η πορεία των προκρατήσεων
Από τις εκτιμήσεις των Προέδρων των τοπικών ξενοδοχειακών ενώσεων σχετικά με την πορεία των προκρατήσεων για τη θερινή περίοδο, προκύπτουν τα ακόλουθα:
-Μέχρι το τέλος Μαΐου οι προκρατήσεις δωματίων για την καλοκαιρινή περίοδο (Ιούνιος – Σεπτέμβριος) εμφανίζονται μειωμένες κατά 32,5% έναντι της αντίστοιχης χρονικής περιόδου του 2011. Το γεγονός αυτό αποδίδεται στο χαμηλό αριθμό Ελλήνων που έχουν προγραμματίσει θερινές διακοπές αυτή τη στιγμή. Επίσης, οι αλλοδαποί επηρεάζονται από τον καταιγισμό αρνητικών δημοσιευμάτων γύρω από τις νομισματικές εξελίξεις στη χώρα μας. Πολλοί τουρίστες εκτιμούσαν πως αν η Ελλάδα τελικώς αναγκαζόταν να εγκαταλείψει το ευρώ, θα υπήρχε μεγάλη αναστάτωση και καλό θα ήταν να την αποφύγουν. Επιπλέον, αν η Ελλάδα υιοθετήσει ένα πιο αδύναμο νόμισμα, θα μπορούσαν να ωφεληθούν πληρώνοντας μετά την υποτίμηση. Τέτοιες προσδοκίες οδηγούν σε αναβολή των οριστικών αποφάσεων. Επομένως οι αλλοδαποί τουρίστες έχουν μετατραπεί φέτος σε πελάτες της τελευταίας στιγμής, γεγονός που δυσχεραίνει τον προγραμματισμό των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, περιορίζει τη ρευστότητα τους και οδηγεί σε πτώση των τιμών δωματίων.
-Οι μεγαλύτερες μειώσεις σε προκρατήσεις καταγράφονται στην Πελοπόννησο, τη Στερεά Ελλάδα, την Αττική και τις Κυκλάδες. Σε αυτές τις περιοχές τα νούμερα είναι πολύ απογοητευτικά καθώς κυμαίνονται μεσοσταθμικά γύρω στο 40%. Στη Βόρεια Ελλάδα και τη Θεσσαλία οι μειώσεις κυμαίνονται γύρω στο 25% στην Κρήτη στο 20% και στα Δωδεκάνησα στο 15%.
Υπογραμμίζεται ότι οι εκτιμήσεις των ξενοδόχων βασίζονται στα δωμάτια που διαθέτουν σε μεμονωμένους πελάτες και δεν αφορούν στα συμβόλαια με τουριστικούς πράκτορες που είχαν υπογραφεί κατά την περσινή περίοδο. Αυτό σημαίνει ότι οι απολογιστικές μειώσεις των πληροτήτων θα είναι πολύ μικρότερες. Στους προορισμούς που λειτουργούν μεγάλες μονάδες και ο αριθμός των μεμονωμένων πελατών είναι περιορισμένος, η μείωση στην κίνηση θα είναι μονοψήφια. Δυσμενέστερες επιπτώσεις θα αντιμετωπίσουν οι προορισμοί που εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την ελληνική αγορά και οι νησιωτικοί προορισμοί που αδυνατούν να υποδεχτούν απευθείας πτήσεις charter.
Εν τω μεταξυ η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών–Αττικής κοινοποίησε τα -άκρως απογοητευτικά- στοιχεία Μαΐου 2012:Στον πίνακα “year to date - May 2012” αποτυπώνεται πτώση στο πεντάμηνο της τάξης του -18 % σε πληρότητες, του -6,8% στη μέση τιμή δωματίου και (-) 23.5% στα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο, για τα ξενοδοχεία 2*, 3*, 4*και 5*, έναντι του αντίστοιχου πενταμήνου του 2011.

Ακόμη πιο εντυπωσιακά είναι τα συγκριτικά στοιχεία Μαΐου των δύο ετών, όπου καταγράφεται πτώση -την οποία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και “βουτιά”- της τάξης του -26,5% στις πληρότητες, του -10,7% στη μέση τιμή δωματίου και του -34,4% στα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο. Αυτά έρχονται να προστεθούν στα προηγούμενα επίσης αρνητικά πρόσημα των τελευταίων ετών φτάνοντας να καταγράφουμε σωρευτικά μέχρι σήμερα απώλειες της τάξης του 42% έως και 48% από το 2007/2008 στην κίνηση και τα οικονομικά αποτελέσματα των αθηναϊκών ξενοδοχείων. Είναι ευνόητοι λοιπόν και οι λόγοι για τους οποίους πολλές ξενοδοχειακές μονάδες της Αθήνας είτε αναγκάζονται να κλείσουν, είτε αδυνατούν να ανταποκριθούν στις πάγιες οικονομικές υποχρεώσεις τους.


H Air France ανακοίνωσε την κατάργηση 5.000 θέσεων εργασίας



Η  Air France  σκοπεύει να προχωρήσει στην κατάργηση τουλάχιστον 5.000 θέσεων εργασίας έως το Δεκέμβριο του 2013, σε μια προσπάθεια να μειώσει τις δαπάνες της και να επιστρέψει στην ανάπτυξη.

Σύμφωνα με το BBC, οι 5.000 θέσεις εργασίας αντιπροσωπεύουν περίπου το 10% του συνολικού ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας, για την οποία εργάζονται συνολικά 53.000 άτομα. Η κατάργηση των θέσεων θα γίνει μέσω ενός προγράμματος εθελούσιων αποχωρήσεων. Στη διάρκεια αυτής της περιόδου η εταιρεία δεσμεύτηκε να μην προχωρήσει σε άλλες απολύσεις.

“Ο στόχος είναι στα τέλη του 2014 να έχει αυξηθεί η οικονομική αποτελεσματικότητα κατά 20%”, αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρείας.

Η  Air France-KLM, που αποτελεί και τη μεγαλύτερη εταιρεία στην Ευρώπη.  το 2011  ανακοίνωσε ζημιές ύψους 809 εκατ. ευρώ, ενώ για το α΄ τρίμηνο του 2012 κατέγραψε επίσης ζημιές ύψους 368 εκατ.

Επισημαίνεται ότι οι μετοχές της εταιρείας σημείωσαν αύξηση τη τάξεως του 6% σε συνέχεια της ανακοίνωσης για την κατάργηση των θέσεων εργασίας.

ACI Europe: Επιδείνωση εμπορικών όρων στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια


Η ευρωπαϊκή αγορά αερομεταφορών πραγματοποίησε στη Μαδρίτη το 22ο Συνέδριο, Έκθεση και Συνέλευση της ACI Europe. Το θέμα της φετινής εκδήλωσης ήταν ‘Προτεραιότητα στον επιβάτη – Από τους Διευθυντές Υποδομών στους Φορείς Παροχής Υπηρεσιών’.

Μετά από μια δυναμική ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης το 2011, με την οποία τα αεροδρόμια της Ευρώπης υποδέχθηκαν επιπλέον 100 εκατ. επιβάτες και την υψηλότερη επιβατική κίνηση από ποτέ, με 1,585 δισ. επιβάτες, η αύξηση της κυκλοφορίας έχει επιβραδυνθεί σημαντικά από την αρχή του 2012.

Η επιβράδυνση στις χώρες της ΕΕ πλήττει κυρίως τα αεροδρόμια, όπου η κίνηση των επιβατών έμεινε σχεδόν στάσιμη, στο 0,7% τον Απρίλιο, με 11 εθνικές αγορές να εμφανίζουν αρνητικά στοιχεία. Αντίθετα, η αύξηση στα αεροδρόμια εκτός ΕΕ παραμένει εξαιρετικά δυναμική, με αύξηση της επιβατικής κινησης κατά 9,1% τον ίδιο μήνα -με πρωτοπόρους τα αεροδρόμια στη Ρωσία, την Τουρκία, την Ισλανδία και τη Γεωργία.

Ο Olivier Jankovec, γενικός διευθυντής του ACI Europe σχολίασε: “Οι Ολυμπιακοί Αγώνες και το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου είναι σχεδόν η μόνο ‘αχτίδα φωτός’ για πολλά αεροδρόμια της ΕΕ αυτήν τη στιγμή. Η κρίση της ευρωζώνης έφερε την επιβατική κίνηση σε τέλμα. Τα αεροδρόμια έρχονται αντιμέτωπα με έναν ανησυχητικό συνδυασμό αρνητικών, καθοριστικών παραγόντων που επηρεάζουν την εναέρια κυκλοφορία -πολλοί από τους οποίους αφορούν ειδικά την Ευρωπαϊκή Ένωση. Πέρα από την κρίση του χρέους, η αστάθεια στις τιμές των καυσίμων, οι εθνικοί φόροι και το Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών των αερομεταφορών της ΕΕ προστίθενται στη δύσκολη συγκυρία”.

Με έντονο το αίσθημα της αβεβαιότητας για την κρίση της ευρωζώνης και την παγκόσμια οικονομία να οδεύει σε ύφεση, η ζήτηση για αερομεταφορές στην Ευρώπη πιθανόν να μείνει υποτονική, στην καλύτερη περίπτωση. Στους επόμενους μήνες, η διαφορά της επιβατικής κίνησης μεταξύ της ΕΕ και της “Νέας Ευρώπης” είναι πιθανό να μειωθεί, ως αποτέλεσμα δευτερογενών αποτελεσμάτων και της σημαντικής ανάπτυξης των μη-Κοινοτικών αερολιμένων στις αγορές της ΕΕ. Ως αποτέλεσμα, για ολόκληρο το 2012, η ACI Europe προβλέπει αύξηση στο σύνολο της επιβατικής κίνησης κατά 2% και μείωση -2% για την εμπορευματική κίνηση. Οποιαδήποτε επιδείνωση της ύφεσης στην Ευρώπη θα απαιτήσει αναθεώρηση προς τα κάτω.

Η δομή της ευρωπαϊκής αγοράς αερομεταφορών συνεχίζει να εξελίσσεται, αντανακλώντας νέες προσπάθειες προσαρμογής των αεροπορικών εταιρείων στις δύσκολες εμπορικές συνθήκες. Οι έξοδοι από την αγορά ήταν σημαντικές ήδη από την αρχή του έτους, με τη διακοπή λειτουργίας αρκετών αεροπορικών εταιρειών. Για εκείνες που εξακολουθούν να λειτουργούν, η επιχειρηματική πειθαρχία είναι ισχυρότερη από ποτέ, με έμφαση στην απόδοση και τον έλεγχο χωρητικότητας -συμπεριλαμβανομένων των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, που έτειναν να αλλάζουν αεροσκάφη μεταξύ αεροδρομίω, αντί να αυξάνουν τη χωρητικότητά τους.

Ο Jankovec σχολίασε: “Τα αεροδρόμια είχαν μείωση 46% στον αριθμό νέων αεροπορικών δρομολογίων το 2011. Αυτή είναι μια ισχυρή ένδειξη ότι οι αεροπορικές εταιρείες καθοδηγούνται πλέον όχι από την προσφορά, αλλά από τη ζήτηση. Επίσης, αυτό σημαίνε αυξημένη μεταβλητότητα των δικτύων και εποχικότητα για τα αεροδρόμια, καθώς και συνεχής και αποτελεσματική πίεση στο επίπεδο των τελών μας”.

Σύμφωνα με ανεξάρτητη μελέτη από την Copenhagen Economics, για λογαριασμό της ACI Europe και υπό τη διεύθυνση του δρ. Harry Bush, το 2010, παρά την αυξανόμενη κίνηση, τα έσοδα των αεροδρομίων, που προέρχονταν από τις επιβαρύνσεις που επιβάλλονται στις αεροπορικές εταιρείες μειώθηκαν κατά -7%, με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση για τις αεροπορικές εταιρείες πάνω από 350 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο.

Ο δρ Bush σχολίασε: “Στην Ευρώπη, οι αερολιμένες μπορούν και ανταγωνίζονται και οι περισσότεροι από αυτούς δε θα έπρεπε να απαιτούν οικονομική ρύθμιση. Η δημιουργία ενιαίας αγοράς αερομεταφορών δε δημιούργησε μόνο μια ανταγωνιστική αεροπορική αγορά, αλλά έχει αλλάξει δομικά και το επιχειρηματικό περιβάλλον βάσει του οποίου λειτουργούν τα αεροδρόμια, δημιουργώντας πιο ανταγωνιστική την αγορά”.

Υπό αυτές τις συνθήκες, δεν είναι έκπληξη το γεγονός ότι η βελτίωση των εσόδων στα αεροδρόμια οφείλεται κυρίως στα εμπορικά έσοδα. Τα έσοδα αυτά έχουν δείξει μια αξιοσημείωτη αντοχή -αυξάνονται κατά 14%, ως αποτέλεσμα της συνεργασίας ανάμεσα στα αεροδρόμια και τους επιχειρηματικούς εταίρους
Πηγή: Air news.gr

Τις πρακτικές των τραπεζών εις βάρος των Ελλήνων καταναλωτών καταγγέλει η ΕΚΠΟΙΖΩ


Σε σειρά καταγγελιών κατά πρακτικών ελληνικών τραπεζών προχώρησε η Ένωση Καταναλωτών μετά την συνεχιζόμενη τακτική εξαπάτησης των πελατών τους
Ειδικότερα, η ΕΚΠΟΙΖΩ αναφέρει τα εξής: «Μετά την Εθνική Τράπεζα, η οποία επέλεξε τη διαπόμπευση των πελατών της, που αντιμετωπίζουν προβλήματα υπερχρέωσης, σειρά παίρνουν και άλλες τράπεζες στον μεταξύ τους αγώνα αντικοινωνικών πρακτικών.
Η Alpha Bank έχει αναρτήσει στην ιστοσελίδα της τιμοκατάλογο χρεώσεων "εξόδων ειδοποίησης και παρακολούθησης καθυστέρησης καταβολής" από 4 έως 8 ευρώ, πλέον του τόκου υπερημερίας. Κατά πλήρη παράβαση του νόμου, της νομολογίας και των αποφάσεων της Τράπεζας της Ελλάδος, η εν λόγω τράπεζα χρεώνει τους οφειλέτες, που βρίσκονται σε καθυστέρηση, με τις τηλεφωνικές οχλήσεις ή τις έγγραφες ειδοποιήσεις.
Η ΕΚΠΟΙΖΩ απέστειλε επιστολή στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και την Τράπεζα της Ελλάδος, ζητώντας την εξέταση του θέματος και την επιβολή κυρώσεων.
Η Marfin ειδοποίησε τους κατόχους πιστωτικών καρτών ότι προβαίνει από μόνη της σε αύξηση του επιτοκίου κατά μία μονάδα, λόγω της οικονομικής κρίσης και, σε περίπτωση που δεν συμφωνούν, θα προβούν σε ακύρωση της κάρτας.
Αλλά και οι παράνομες παρακρατήσεις μισθών και συντάξεων συνεχίζουν. Ενδεικτικά, σήμερα, έφτασε στα γραφεία της ΕΚΠΟΙΖΩ καταγγελία παραπληγικής οφειλέτριας, της οποίας η αναπηρική σύνταξη παρακρατήθηκε από την Αγροτική Τράπεζα».
Η καταγγελία τέτοιων περιπτώσεων, όπως τονίζει η ΕΚΠΟΙΖΩ, δεν αποτελεί, παρά την αρχή των κινητοποιήσεων για την ανακούφιση των Ελλήνων καταναλωτών, η οποία θα κλιμακωθεί, με κάθε νόμιμο μέσο, στο αμέσως επόμενο διάστημα.
Πηγή: Capital.gr