Σελίδες

Σάββατο 8 Μαρτίου 2025

Βιωσιμότητα στα ξενοδοχεία: Τέσσερις συστάσεις για καλύτερη επικοινωνία με τους πελάτες

 

Η Accor, η Booking.com και το Πανεπιστήμιο του Surrey δημοσίευσαν από κοινού μια μελέτη βασισμένη σε έρευνα για τη βιωσιμότητα, η οποία στοχεύει στην κατανόηση και την αντιμετώπιση των κινήτρων των ταξιδιωτών, όταν πρόκειται να λάβουν πιο βιώσιμες αποφάσεις κατά τη διάρκεια της διαμονής τους.

Η έρευνα (σε 100 επισκέπτες ξενοδοχείων από τις ΗΠΑ, τη Γερμανία, της Γαλλία και την Ινδία) κατέστησε σαφή τη σημαντική συμβολή των μηνυμάτων στην παροχή κινήτρων για πιο βιώσιμες συμπεριφορές, ένα βασικό συστατικό για τη συνεχή ανάπτυξη πρακτικών βιωσιμότητας στον κλάδο.​ Αυτή η “λευκή βίβλος” παρέχει ένα χρήσιμο σημείο αναφοράς για τους επισκέπτες. βοηθώντας στην αντιμετώπιση των κοινών προκλήσεων στη φιλοξενία, όσον αφορά στη γεφύρωση του χάσματος πρόθεσης για δράση πολλών ταξιδιωτών.

Ένα ταξίδι που υπολογίζει τον παράγοντα “βιωσιμότητα” αποτελεί προτεραιότητα για πολλούς ταξιδιώτες, με το 83% να λέει ότι τα αειφόρα ταξίδια είναι σημαντικά για αυτούς και το 67% να λέει ότι εμπνέεται να υιοθετήσει πιο βιώσιμες συμπεριφορές όταν δει υπεύθυνες πρακτικές από εταιρείες (Booking.com Sustainable Travel Report 2024). Η ώθηση για θετική αλλαγή είναι επομένως σαφής και ζωτικής σημασίας για να παραμείνουν οι επαγγελματίες του τουρισμού ευθυγραμμισμένοι με τις αξίες και τις προσδοκίες των επισκεπτών τους.

Με βάση την εργαστηριακή έρευνα και τις συνεντεύξεις με διεθνείς ταξιδιώτες για τον εντοπισμό κοινών ζητημάτων και παρανοήσεων όσον αφορά στις επικοινωνίες για βιωσιμότητα, το έγγραφο παρέχει τέσσερις βασικές συστάσεις για τη βελτιστοποίηση των μηνυμάτων προς τους επισκέπτες, προκειμένου να προωθηθούν πιο βιώσιμες πρακτικές:

  • Επισημάνετε τις πρακτικές βιωσιμότητας και δείξτε πώς οι επισκέπτες μπορούν εύκολα να συνεισφέρουν

Ένα βασικό στοιχείο από τη μελέτη ήταν η σημασία της παροχής σαφών, συγκεκριμένων πληροφοριών σχετικά με τις πρακτικές βιωσιμότητας και η αποφυγή μεγάλων αξιώσεων, όπως “φιλικές προς το περιβάλλον” ή “πράσινες” πρακτικές. Ένα παράδειγμα από τη μελέτη ήταν ότι τα μηνύματα που βοηθούσαν τον επισκέπτη να κατανοήσει τον ρόλο του στη μείωση της σπατάλης τροφίμων μειώνει τα επίπεδα σκεπτικισμού από 46% σε 21%, σε σύγκριση με τα γενικά και ασαφή μηνύματα. Αυτό δείχνει τη σημασία για τα ξενοδοχεία να αποδεικνύουν ότι παίζουν τον ρόλο τους στην αντιμετώπιση ζητημάτων βιωσιμότητας, με συγκεκριμένα και εστιασμένα μηνύματα ζωτικής σημασίας για την καλύτερη προσέλκυση των επισκεπτών και την αποφυγή των αντιλήψεων για “greenwashing”.

  • Η ισορροπία απευθύνεται στην ευχαρίστηση και την άνεση για βέλτιστα αποτελέσματα

Οι συνεντεύξεις που πραγματοποιήθηκαν με ταξιδιώτες τόνισαν το γεγονός ότι μπορεί να αισθάνονται δυσκολία στο να έχουν ένα ταξίδι γεμάτο ευχαρίστηση ενώ παίρνουν πιο βιώσιμες αποφάσεις. Πολλοί ταξιδιώτες συνδέουν την έννοια της βιωσιμότητας με πιο περιορισμένες και λιγότερο ευχάριστες εμπειρίες. Για να ξεπεραστεί αυτό, τα ξενοδοχεία θα πρέπει να εξισορροπήσουν τα μηνύματα βιωσιμότητας γύρω από την ευχαρίστηση και την άνεση, τονίζοντας επιλογές που είναι και ευχάριστες και βιώσιμες, όπως γραφικές βόλτες με τρένο ή τοπικές γαστρονομικές εμπειρίες. Τα μηνύματα βιωσιμότητας που εστιάζουν στην άνεση ή την ευχαρίστηση βρέθηκε να αυξάνουν τα συναισθήματα ικανοποίησης και χαράς κατά 145% και 475% αντίστοιχα, σε σχέση με παραδείγματα υπαρχόντων μηνυμάτων που χρησιμοποιούνται.

  • Εμψυχώστε τους επισκέπτες σας, μην τους περιορίζετε ή τους λέτε τι να κάνουν

Η έρευνα δείχνει ότι οι επισκέπτες προτιμούν μια εμψυχωτικη προσέγγιση σχετικά με τη βιωσιμότητα αντί να αισθάνονται ότι τους υπαγορεύουν τι να κάνουν, με το 55% να αναφέρει ότι είναι σκεπτικιστές απέναντι σε έντονα μηνύματα όπως “περιορίστε τη χρήση του νερού σας”. Ως εκ τούτου, τα ξενοδοχεία θα πρέπει να υιοθετήσουν έναν τόνο που να ενθαρρύνει τους επισκέπτες να κάνουν συνειδητοποιημένες επιλογές χωρίς πίεση. Μοιράζοντας τη γνώση σχετικά με τοπικές βιώσιμες επιλογέ, όπως δρομολόγια των δημόσιων συγκοινωνιών, ​​τα ξενοδοχεία μπορούν να βάλουν τους επισκέπτες στη θέση του ενεργού συμμετέχοντα στις προσπάθειες βιωσιμότητας.

  • Βοηθήστε τους επισκέπτες να συμπεριφέρονται τόσο υπεύθυνα όσο είναι και στο σπίτι τους

Τέλος, πολλοί ταξιδιώτες επιθυμούν να διατηρήσουν τις βιώσιμες συνήθειές τους ενώ λείπουν από το σπίτι τους, αλλά οι διαδικασίες και οι λειτουργίες του ξενοδοχείου συχνά τούς κάνουν να αισθάνονται περιορισμένοι να το κάνουν. Τα μηνύματα που προκαλούν εξοικείωση, εμπιστοσύνη και εγκάρδια φροντίδα είναι επομένως σημαντικά για να διασφαλιστεί ότι οι βιώσιμες ενέργειες παραμένουν διαισθητικές, βοηθώντας τους επισκέπτες να αισθάνονται πιο συνδεδεμένοι με το περιβάλλον τους και ενθαρρύνοντας τις επαναλαμβανόμενες επισκέψεις. Συγκεκριμένα, τα μηνύματα που επιδιώκουν να δημιουργήσουν την αίσθηση του σπιτιού θεωρήθηκαν δύο φορές πιο υπεύθυνα από τα μηνύματα που χρησιμοποιούνται αυτήν τη στιγμή και μείωσαν τον σκεπτικισμό σε περισσότερα από τα μισά τρέχοντα επίπεδα.