Σελίδες

Σάββατο 5 Οκτωβρίου 2024

Κοινωνικά Δύκτια και ταξίδια: Από πηγή έμπνευσης γίνονται ρυθμιστές των κρατήσεων

 

Μια νέα μελέτη από την Phocuswright, κορυφαία εταιρεία ερευνών της ταξιδιωτικής βιομηχανίας, αποκαλύπτει ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Social Media) έχουν εξελιχθεί πέρα ​​από μια απλή πηγή ταξιδιωτικής έμπνευσης. Είναι πλέον μια ισχυρή δύναμη που οδηγεί σε πραγματικές κρατήσεις και επηρεάζει βασικές αποφάσεις καθ’όλη τη διάρκεια του ταξιδιού. Η έρευνα, με τίτλο “F Is for Funnel: Social Media and the Path to Travel Purchase”, αποκαλύπτει πώς οι ταξιδιώτες στρέφονται όλο και περισσότερο στις κοινωνικές πλατφόρμες, όχι μόνο για να ονειρεύονται το επόμενο ταξίδι τους, αλλά και να το προγραμματίζουν και να προχωρούν σε κράτηση.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι το 65% των ταξιδιωτών που χρησιμοποίησαν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τον προγραμματισμό ενός ταξιδιού έλαβαν μια απόφαση αγοράς ή επίσκεψης σε προορισμό με βάση το περιεχόμενο που συνάντησαν. Αυτή η επιρροή εκτείνεται σε όλα τα δημογραφικά στοιχεία, με τους νεότερους ταξιδιώτες, τους συχνούς ταξιδιώτες και αυτούς που ξεκινούν διεθνή ταξίδια να είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι στην επιρροή των Social Media. Σχεδόν 3 στους 4 διεθνείς ταξιδιώτες πήραν αποφάσεις με βάση το περιεχόμενο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για ένα πρόσφατο ταξίδι τους.


Βασικά ευρήματα:

  • Σχεδόν τα 2/3 των ταξιδιωτών κάτω των 55 ετών που χρησιμοποίησαν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τον προγραμματισμό ταξιδιού άλλλαξαν γνώμη, πραγματοποίησαν μια αγορά ή επισκέφθηκαν έναν προορισμό με βάση το περιεχόμενό τους, μαζί με το 53% των άνω των 55 ετών.
  • Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιούνται για ενεργό προγραμματισμό ταξιδιών, με το 39% όσων επηρεάζονται να τα χρησιμοποιούν για να συγκρίνουν συγκεκριμένες επιλογές και τιμές.
  • Οι εικόνες (55%) και το βίντεο σύντομης μορφής (53%) είναι δύο τύποι που είναι πιο πιθανό να προκαλέσουν αλλαγή γνώμης.
  • Οι ταξιδιώτες λαχταρούν αυθεντικό περιεχόμενο που προβάλλει πραγματικές εμπειρίες – θετικές και αρνητικές. Το περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες (UGC) θεωρείται ιδιαίτερα αξιόπιστο, με ένα πρόσθετο επίπεδο αξιοπιστίας ενσωματωμένο σε περιεχόμενο που δημοσιεύεται από τους χρήστες, χωρίς καμία οικονομική σκοπιμότητα.
  • Οι ταξιδιώτες χρησιμοποιούν μια ποικιλία πλατφορμών για τον προγραμματισμό ταξιδιών, με το Facebook (69%), το Instagram (68%) και το YouTube (65%) να ηγούνται και το TikTok (47%) να κερδίζει δημοτικότητα μεταξύ όσων επηρεάζονται.
  •  Το 54% από αυτούς θυμούνται ότι είδαν για πρώτη φορά το περιεχόμενο που τους επηρέασε εντός ενός μήνα από την πραγματοποίηση του πραγματικού ταξιδιού και το 82% το είδαν εντός δύο μηνών από την αναχώρησή τους.

“Τα ευρήματα της μελέτης υπογραμμίζουν μια τεράστια ευκαιρία να χρησιμοποιηθούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως κανάλι μάρκετινγκ”, είπε η Madeline List, αναλύτρια στη Phocuswright και συγγραφέας της έκθεσης. “Οι ταξιδιώτες – και όχι μόνο οι νέοι – αναζητούν ενεργά πληροφορίες και λαμβάνουν αποφάσεις με βάση περιεχόμενο μέσων κοινωνικής δικτύωσης.  Για να παραμείνουν ανταγωνιστικές, οι ταξιδιωτικές εταιρείες θα πρέπει να δημιουργήσουν μια στρατηγική κοινωνική παρουσία περιεχομένου που βασίζεται σε ενδιαφέροντα, ειλικρινείς συνεργασίες, αυθεντικό UGC, έξυπνη στόχευση και έμφαση στις προτεραιότητες έναντι της αποφυγής”.

Η μελέτη Phocuswright διεξήχθη μέσω μιας διαδικτυακής έρευνας σε 1.064 ταξιδιώτες των ΗΠΑ που είχαν κάνει τουλάχιστον ένα ταξίδι αναψυχής τους τελευταίους έξι μήνες και χρησιμοποιούσαν τα Social Media για τον προγραμματισμό ταξιδιού ή την κοινή χρήση περιεχομένου. Η έρευνα διενεργήθηκε μεταξύ 29 Μαρτίου και 6 Απριλίου 2024. Εκτός από την έρευνα, η Phocuswright πραγματοποίησε συνεντεύξεις σε βάθος με ταξιδιωτικές μάρκες, πρακτορεία μάρκετινγκ και άλλες βοηθητικές υπηρεσίες στο μάρκετινγκ Social Media, για να αποκτήσει ποιοτικές πληροφορίες